Potrivit unui comunicat al CFR, reducerea datoriilor a fost posibilă prin aplicarea măsurilor de redresare economică.

Conform analizei economico-financiare aferente primelor 10 luni ale acestui an, compania şi-a redus cheltuielile cu 15,65%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 2,498 miliarde de lei, la 2,107 miliarde de lei. Totodată, a înregistrat un profit de 58,463 milioane de lei, în condiţiile în care, în intervalul ianuarie – octombrie 2011, CFR raporta o pierdere de 18,163 milioane de lei.

La capitolul investiţii, CFR a alocat până la 31 octombrie 2012 circa 1,196 miliarde de lei pentru o serie de lucrări. Astfel, din total, peste 1,064 miliarde de lei au reprezentat investiţii aferente programelor cu finanţare europeană (modernizare staţii de cale ferată, reabilitarea podurilor, podeţelor şi a tunelurilor de cale ferată, îmbunătăţirea siguranţei traficului feroviar, reabilitarea infrastructurii feroviare: Frontieră – Curtici – Arad – Km 614, Coşlariu – Simeria şi Coşlariu – Sighişoara), gradul de utilizare fiind de 99,32%. Restul de 131,236 milioane de lei au fost investiţii cu finanţare de la bugetul de stat (obiective de reabilitare, modernizare şi reparaţii la infrastructura feroviară publică), gradul de realizare fiind de 90,52%.

"Evoluţia economică înregistrată de CFR într-un timp destul de scurt reprezintă rezultatul eforturilor intense depuse de echipa managerială, care a adoptat măsurile necesare în vederea redresării situaţiei financiare a companiei", a declarat directorul general al CNCF CFR, Cristian Ghibu.
Sursa: Agerpres