Potrivit acestuia, s-au făcut "progrese foarte mari" atât la tunelul de la Sighişoara, cât şi la cele două poduri peste Târnava Mare de la Mediaş, precum şi la gara Copşa Mică pe care le-a inspectat.

"Revin după mai puţin de un an. S-au făcut progrese foarte mari la tunel, au progresat foarte mult. S-a recuperat din întârzierea iniţială cu care s-a plecat (…) Sunt şanse să terminăm în câteva săptămâni tunelul, iar tunelul celălalt, care e aproape străpuns să fie gata la sfârşitul lunii noiembrie, aşa a promis constructorul", a declarat ministrul Costescu, la Copşa Mică.

El a mai spus că după finalizarea lucrărilor, pe acest tronson se va putea circula cu o viteză maximă de 160 km/h.

De asemenea, ministrul a menţionat că ritmul în care se desfăşoară lucrările îi insuflă optimism şi speranţa că în câţiva ani şi România va avea o infrastructură modernă.

"Nu vreau să fiu acuzat de un optimism excesiv, dar am observat că lucrurile se mişcă (…) Se revine la şantiere, se întâmplă lucruri importante în România, infrastructura se dezvoltă şi în curând ne vom putea bucura şi noi de o călătorie decentă dintr-un capăt în altul al ţării, nu 11 ore de la Bucureşti la Curtici, ci şapte ore şi jumătate. Când toate tunele şi lucrările de modernizare se vor încheia", a mai spus Costescu.

Ministrul a mai spus că se are în vedere şi modernizarea materialului rulant, respectiv locomotive şi vagoane, precum şi a staţiilor de cale ferată.

Proiectul de reabilitare a tronsonului Sighişoara (judeţul Mures) – Coşlariu (judeţul Alba) din linia de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului IV Pan – European şi care a beneficiat de fonduri europene, are în vedere circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, prin reabilitarea şi modernizarea a 89,5 kilometri de linie ferată.

SURSA: Agerpres