Conform oficialilor niponi, decizia a fost luată ca urmare a faptului că „exportul mașinilor complet asamblate în Japonia către piețele din Europa nu mai reprezintă o afacere”. Mai exact, costul ridicat al dezvoltării de noi tehnologii necesare îndeplinirii normelor de depoluare din UE, precum și aprecierea puternică a monedei japoneze față de Euro, fac afacerea neprofitabilă.
Notificarea privind decizia Daihatsu a fost trimisă tuturor dealerilor care reprezintă marca în Ununea Europeană pe 13 ianuarie.
Conform studiului J.D. Power and Associates în privința satisfacției clienților, Daihatsu se afla anul trecut printre cele mai apreciate mărci depășind chiar nume importante precum BMW sau Volkswagen. În Europa, Daihatsu a comercializat anul trecut doar 19.300 de unități în timp ce în România au fost înmatriculate numai două mașini. Conform oficialilor Daihatsu, chiar și după 31 ianuarie 2013, data la care comercializarea va înceta complet în UE, compania va asigura piese de schimb și alte servicii post-vânzare tuturor clienților săi europeni.