Directorul general CFR SA şi managerul Alstom România sunt cercetaţi de procurorii DNA după o investigație plecată de la un banal accident, au dezvăluit surse judiciare. Contractele acordate de CFR SA gigantului ALSTOM din Franța sunt investigate de DNA, conform unor surse judiciare, citate de economica.net. Procurorii verifică modul în care au fost atribuite contractele respective, precum și relațiile personale de afaceri dintre Gabriel Stanciu, managerul Alstom și Ion Gavrila, directorul CFR SA, spun surse judiciare. Procurorii vor să verifice o pistă conform căreia Gabriel Stanciu a utilizat sume plătite drept comisioane pentru a obține aceste contracte în România. Având în vedere că contractele sunt finanțate din fonduri UE, există un risc ridicat ca România să piardă sute de milioane de euro în această relație dintre ALSTOM – CFR.

Totul a pornit după un accident de mașină petrecut la Strehaia, între Severin și Craiova, pe 13 octombrie 2018. Evenimentul a avut loc în weekend, sâmbătă seară, iar șeful CFR SA fost preluat cu elicopterul și dus la Spitalul Bagdasar Arseni din București. După acest accident, procurorii au descoperit că Ion Gavrila conducea o mașină Dacia Duster cu numărul B-92-CPP, utilizatorul final al mașinii fiind ALSTOM TRANSPORT. Pornind de la acest detaliu, procurorul de caz a avansat cu ancheta și, în ultima perioadă a primit și informații financiare grave din Franța.

Alstom derulează cele mai bănoase – și în egală măsură, cele mai întârziate –contracte din România cu CFR SA. Acestea visează reabilitarea căii ferate pentru segmentele Coşlariu-Micăsasa (electrificare, furnizare de energie electrică, telecom), Simeria-Vinţu de Jos (electrificare, telecom, sistem de informare a călătorilor) şi segmentul km 614-Curtici (electrificare, semnalizare). Însumate, proiectele depășesc 900 de milioane de euro.