Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Cum putem avea un 2019 excepțional? Ce ne recomandă psihologii

Autor: | | 0 Comentarii | 862 Vizualizari

În vremurile actuale, suntem forțați să producem mai mult, să facem mai multe, dar de cele mai multe ori nu știm de ce ne forțăm să procedăm astfel – cu toții suntem condiționați să simțim că trebuie mai mult, fără să ne întrebăm de cele mai multe ori și de ce, spun psihologii.

În opinia psihologului Angela Nuţu, un lucru foarte interesant este că, deşi "foarte mulţi oameni vor să facă mai mult, doar foarte puţini reuşesc să fie cu adevărat productivi", restul îşi petrec viaţa stresaţi şi secaţi de putere.

Este posibil ca mentalitatea de tipul “trebuie să forţez mai mult” să fie greşită şi o abordare mai conştientă ne-ar putea aduce mai aproape de rezultatul scontat. Pentru că este început de an, specialistul consideră că este momentul pentru o schimbare în viaţa noastră, astfel încât să conştientizăm că secretul productivităţii este balanţa dintre muncă şi repaus, tensiune şi relaxare.

În acest sens, Angela Nuţu, vicepreşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză, consideră că, în 2019, schimbarea constă în: odihnă mai bună, mai mult optimism şi exerciţii mai des atunci când mintea este obosită.

 “Cu toţii ştim că avem nevoie de odihnă pentru a funcţiona corespunzător şi că oboseala ne împiedică să fim productivi. Cu toate astea, deşi sarcinile noastre ne seacă de energie şi avem nevoie de foarte multă odihnă după – cine are timp de odihnă? Aici rămânem împotmoliţi – nu vrem să pierdem timpul stând degeaba, dar în lipsa odihnei ne epuizăm. Cum putem scăpa din acest cerc vicios? Problema constă în cum percepem noi o odihnă bună. Mulţi oameni îşi închipuie că mintea lor este ca o baterie care are nevoie din când în când să fie reîncărcată. Nu este foarte precis, însă. Mintea ta nu este ca o baterie, este, mai degrabă, asemănătoare corpului tău. Corpul tău este format din mai multe grupe de muşchi, şi atunci când exersezi o anumită grupă de muşchi, altele pot intra în repaus. De exemplu, dacă te dor muşchii abdominali, nu stai în pat trei zile, lucrezi la alte grupe de muşchi, ca muşchii picioarelor sau ai braţelor. Mintea noastră lucrează la fel, nu trebuie să intrăm într-o stare ca de zombi pentru a ne putea relaxa”, explică psihologul Angela Nuţu.

Iar atunci când ne simţim secat dupa munca mentală, ar trebuit să facem nişte exerciţii, spune ea.

„Principiul este următorul: când mintea lucrează, corpul este în repaus, iar când corpul lucrează, mintea este în repaus. Încearcă şi tu – odată ce ai început să te simţi obosit după o zi întreagă în care ai scris la calculator, ai rezolvat probleme sau ai făcut programări, să nu-ţi permiţi să stai în faţa monitorului şi să te simţi în continuare sleit de putere. Nu-ţi verifica Facebook-ul şi nici nu te uita la televizor – sigur nu-ţi va reîncărca bateriile din moment ce ai stat o zi întreagă în faţa unui monitor, există şanse să te sece de şi mai multă energie. În schimb, ridică-te şi fă exerciţii în limita confortului tău, dar să-ţi simţi şi muşchii foarte bine (încearcă diferite lucruri, pentru unii funcţionează mai bine întinderile, pentru alţii mai bine alergatul). Care este scopul în a combina exerciţii fizice şi mentale în aşa manieră? Atunci când începi să faci exerciţii fizice şi eliberezi doze sănătoase de stres, atenţia îţi este imediat mutată pe momentul prezent. Odată înţeles acest principiu poţi învăţa să schimbi conştient atenţia, când este nevoie, ceea ce înseamnă că, în loc să aştepţi să ţi se încarce bateriile, poţi, pur şi simplu, să îmbunătăţeşti aspecte diferite ale vieţii. În acest proces un rol important îl au şi gândurile noastre, care ne creează şi ne susţin realitatea. Este important cum abordăm momentele în care suntem mai obosiţi şi lipsiţi de energie şi să le deblocăm cu gânduri pozitive şi realiste în aceelaşi timp. Încearcă să înlocuieşti 'sunt foarte obosit azi' cu 'mă simt mai puţin odihnit azi' şi vezi cum te simţi”, conchide psihologul Angela Nuţu, vicepreşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză.

Angela Nuţu este psihoterapeut şi unul dintre cei mai cunoscuţi traineri din România, vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Hipnoză. Are experienţă de peste 10 ani în domeniul comunicării şi al instruirii adulţilor şi de peste 15 ani în domeniul antreprenoriatului şi al afacerilor. Este totodată membru fondator al Asociaţiei Române de Coaching şi formator acreditat ANC.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!