"Aşa cum nu te duci la tribunal fără avocat, la farmacie fără recomandarea medicului, părerea mea este că nici clientul nu ar trebui să meargă la asigurator fără brokerul de asigurare cu care lucrează. Acest serviciu nu necesită costuri suplimentare şi sunt şanse că un client să obtia un preţ mult mai avantajos. Brokerul cunoaşte termenii asigurărilor. Sunt persoane care fac zi de zi ceea ce un client face o data sau de două ori pe an", a declarat directorul de vânzări al Strategic Insurance Broker, Ana Maria Bucea. 
 
 Potrivit acesteia sunt câteva elemente esenţiale prin care putem avea certitudinea că am ales un broker profesionist. În primul rând trebuie să aibă contracte cu toate societăţile de asigurări, altfel nu poate avea cele mai bune oferte de pe piaţă, şi apoi să fie membru al unei uniuni profesionale interne sau internaţionale. Un alt indiciu care trebuie căutat este modul în care se implică, în special, în serviciile post-daună, dar şi nivelul încasărilor, apoi mai trebuie să aibă un număr suficient de mare de angajaţi.
 
 Infromatiile despre o societate de brokeraj de asigurări pot fi luate de la Comisia de  Supravegerea Asigurărilor (CSA), Uniunea Naţională a Societăţilor pentru Intermediere şi Consultatnta în asigurare şi Reasigurare (UNSICAR), dar şi din discuţiile directe cu reprezentanţii societăţii. 
 
 Referindu-se la faptul că de la 1 ianuarie nimeni nu se va mai putea angaja că broker de asigurare, fără cursurile de calificare pentru acest domeniu, Ana Maria Bucea a subliniat că dacă se va demonstra că o companie îşi va creşte substanţial încasările după această certificare, avantajul este extraordinar. În caz contrar, va fi un prim pas în profesionalizarea acestei branşe. Brokerul de asigurări era una dintre puţinele meserii pe care le puteai practică fără nici un fel de atestat.
 
"Ar fi bine să se ajungă la un stătut asemănător cu cel al unui broker de pe piaţă de capital, să ajungem să câştigăm acelaşi respect al clientului. Cu siguranţă vom pune umărul la această luptă de a câştiga respectul clienţilor prin profesionalism şi prin servicii şi produse din ce în ce mai inovative şi mai utile", a mai spus directorul de vânzări al Strategic Insurance Broker.