Produsele electronice de lux se vând în continuare bine în România, pasionaţii de tehnologie fiind dispuşi să plătească mii de euro pentru a intra în posesia celor mai performante gadgeturi.

România este una dintre pieţele mari amatoare de lux şi cea mai promiţătoare din acest punct de vedere din Europa de Est, în condiţiile în care se estimează că aici trăiesc 35.000 de persoane cu venituri anuale de minimum 100.000 de euro, potrivit reprezentanţilor companiei de consultanţă CPP Luxury Industry Management Consultants.

Românii iubesc gadgeturile şi fie că este vorba de televizoare, sisteme audio, laptopuri, fie de telefoane mobile, aceştia sunt dispuşi să plătească sume mari pentru a intra în posesia lor. Cel mai recent exemplu este terminalul iPhone 4 al companiei Apple. Altex, retailerul de electronice şi electrocasnice, comercializează telefonul în ţara noastră la un preţ de 10.249 de lei şi, surprinzător sau nu, a primit deja două comenzi.

Atunci când vine vorba de telefoane mobile de lux, românii cu bani îşi îndreaptă atenţia către Vertu. Divizia de lux a Nokia a intrat pe piaţa locală în anul 2008 şi în prima lună a reuşit să comercializeze 45 de terminale, cel mai scump model costând 18.000 de euro.

Vertu, de la 5.100 de euro

În prezent, cel mai vândut telefon Vertu este Constellation Ayxta. Acesta este ultima creaţie a companiei britanice şi, totodată, primul telefon cu clapă de la Vertu. Terminalul este realizat manual în atelierul din Anglia, din cele mai fine sortimente de oţel inoxidabil, aluminiu, piele şi ceramică şi, totodată, din cristal safir. Preţul telefoanelor Constellation Ayxta variază între 5.100 şi 10.320 de euro, cel cu diamante.

„Consumatorii de Vertu sunt în general persoane iubitoare de detalii, care apreciază luxul, făcând dintr-un simplu telefon util un accesoriu de lux”, ne-a declarat Beatrice Bulimar, Area Field Manager, Sodo Migliori România, compania care comercializează telefoanele Vertu în ţara noastră prin reţeaua Cellini.

Cellini a vândut, de la începutul anului până în prezent, 40 de exemplare Vertu, din diferite colecţii.

Sunetul de calitate costă

Bang & Olufsen este un nume care duce pe mulţi cu gândul la o firmă de avocatură, însă pentru cunoscători aceasta este prima companie la care apelează atunci când vor un sistem audio/video de calitate. Compania activează la noi în ţară din 2004 şi are în portofoliul său sisteme audio, amplificatoare, televizoare, căşti, proiectoare şi chiar telefoane mobile.

Cele mai populare produse Bang & Olufsen la noi sunt playerul BeoSound 9000 şi boxele BeoLab 8000. BeoSound 9000 are un suport de şase CD-uri, care oferă până la 12 ore de plăcere neîntreruptă a audiţiei. În plus, poate memora şi afişa până la 200 de titluri de CD-uri. Există, de asemenea, un radio FM inteligent care poate stoca până la 60 de posturi.

Boxele BeoLab 8000 sunt simple şi suple, însă oferă un sunet fantastic. ABL sau Adaptive Bass Linearisation înseamnă că BeoLab 8000 poate reda basul profund la nivele normale de audiţie – şi chiar mai tare dacă se doreşte.

De la începutul anului 2009, s-au vândut 97 de unităţi BeoSound 9000 în configuraţia cu boxele BeoLab 8000. Preţul playerului BeoSound 9000 este 4.500 de euro cu TVA , iar o pereche de boxe BeoLab 8000 costă 4.200 euro cu TVA.

Fani ai Apple şi Sony

Un alt exemplu al pasiunii românilor pentru gadgeturi de ultimă generaţie sunt televizoare 3D. LG şi Panasonic au fost primele companii care au adus televizoare 3D în România, pe care le-au vândut din prima zi. Un televizor 3D de la LG costă în jur de 8.400 de lei , iar plasma 3D Viera VT20 HDTV are un preţ de 9.999 de lei.

Acestea nu sunt însă cele mai scumpe televizoare. Cel mai scump televizor cu cristale lichide este un model de 142 de cm de la Philips. Acesta are un ecran panoramic, este Full HD, are 2.250 trilioane de culori RGB pe 17 biţi şi costă 19.489 de lei.

Cel mai scump televizor cu plasmă costă 288.969 de lei, are o diagonală de 260 de cm, o imagine Full HD şi 68,7 miliarde de culori.

La capitolul laptopuri, românii înstăriţi nu se uită decât la două branduri, Apple şi Sony Vaio. „Brandul Vaio se adresează segmentului premium pe piaţa de notebookuri. Din punctul de vedere al profilului, cumpărătorul tipic este utilizatorul rafinat, care este în căutarea echilibrului perfect între tehnologie şi inovaţie estetică,”  după cum declară Mircea Stoicescu, Trade Marketing Manager Vaio Sony România. Cel mai exclusivist model Vaio face parte din seria Z. Laptopul are o diagonală de doar 13,1 inci, însă la interior are componente de ultimă generaţie, de la procesorul Intel i7, placa video NVIDIA, până la unitatea Quad SSD Raid, care permite transferul de date la o viteză de şase ori mai mare decât cea a unei unităţi hard disk obişnuite. Preţul unui exemplar este de 8.600 de lei.

219-54111-30_vertu2_27.jpg

 

 

Vertu este Constellation Ayxta
Preţ: 5.100 euro
Magazin: Cellini

219-54112-30_vaio_27.jpg


Sony Vaio seria Z

Preţ: 8.600 lei
Magazin: Sonycenter

219-54113-30_bo_27.jpg

 

 

Bang & Olufsen BeoSound 9000
Preţ: 4. 500 euro
Magazin: Bang & Olufsen