Numarul concertelor din Romania va creste in acest an cu 25%, in ciuda crizei financiare care ameninta din ce in ce mai mult, a declarat George Weiner, CEO Bilet.ro.Cu toate acestea, se va observa o crestere mai usoara, comparativ cu anul 2008, a pietei de bilete pentru concerte, piata care se va situa in jurul valorii de 10-15 milioane de euro.

„In termeni de crestere a numarului de evenimente, piata locala va fi marcata de o crestere mai usoara in 2009, comparativ cu 2008, si putem intrevedea si o usoara scadere a numarului de spectatori dat fiind faptul ca vor putea sa opteze pentru forme mai ieftine de divertisment cum ar fi cinema”, a spus CEO-ul Bilet.ro.

In acelasi timp Andrei Tuturuga, manager TicketPoint, este de parere ca piata de profil din Romania va creste in ciuda crizei economice. „Entertainment-ul din Romania este pe o panta ascendenta si va creste de la an la an pentru inca cel putin 5 ani”, spune acesta.

TicketPoint, parte a grupului RTC, a vandut in 2008 bilete la peste 200 de evenimente, cele mai profitabile fiind concertele Metallica si Iron Maiden, la care s-au vandut un numar de 30.000 bilete, si respectiv 25.000 de bilete.

In acelasi timp, Bilet.ro a vandut un numar de 220.000 bilete in 2008 iar pentru 2009 estimeaza ca numarul lor va creste pana la aproximativ 300.000.

Pentru prima jumatate a anului in curs, TicketPoint a anuntat deja cateva mari evenimente, care vor aduce venituri insemnate. „Deocamdata avem anuntate urmatoarele evenimente mari: James Blunt, Vonda Shepard, Depeche Mode, B’est Fest si B’est Fest Aftershock. Pentru cele amintite preconizam un numar de 100.000 bilete vandute”, a declarat Andrei Tuturuga.

Atat Bilet. ro cat si TicketPoint pun un accent deosebit pe vanzarile online. Astfel, TicketPoint vinde 30% dintre bilete pe site, in timp ce restul sunt puse la vanzare in centrele aflate in 50% din magazinele Diverta. Si Bilet.ro vinde 15% dintre bilete in online.

In ceea ce priveste strategia pentru anul in curs, cei doi jucatori de pe piata de bilete pentru concerte vizeaza investitii majore in vederea cresterii business-ului. Astfel, Bilet.ro are in plan cresterea numarului punctelor de vanzare in marile orase precum Constanta, Timisoara, Iasi, Cluj cat si deschiderea de noi puncte de vanzare in orasele unde nu se regasesc.

Te-ar putea interesa și: