”Fiecare magazin pe care îl avem în străinătate reușește să se autosusțină. Iar aceasta este teoria nostră de business: dacă o poziție nu se autosusține, este eliminată. Suntem în creștere cu piețele unde activăm de doi-trei ani, cum sunt Israel și Bulgaria. În aceste cazuri, creșterile sunt comparabile cu cele din România”, punctează Cristina Bâtlan. Cu mențiunea că piețele externe înseamnă aproximativ 30% din totalul business-ului Musette.

Strategic, anul acesta înseamnă pentru Musette încă patru magazine noi în România și, ”probabil”, două în străinătate. De altfel, într-un interviu anterior pentru Capital, reprezentanții brandului românesc de genţi şi pantofi au declarat că au un obiectiv clar: până în 2020, Musette să aibă, în lume, cel puţin 200 de magazine.

”Suntem foarte aproape să definitivăm proiectele noastre pentru Germania”, mai oferă Cristina Bâtlan un scurt amănunt legat de extindere. Grosso modo, și luând un caz general, antreprenoarea spune că, în străinătate, cheltuielile pentru deschiderea unui magazin depind foarte mult de profilul pieței respective. De exemplu,  ”500.000 de euro nu sunt bani suficienți pentru un magazin bun”. Prin comparație, punctează aceasta, în România, cu o asemenea valoare poți face lucruri mari.

Mai departe, în planurile mai mult sau mai puțin îndepărtate ale Musette, există și un proiect ”foarte tentant”, în genul ”Concept mall”, un concept integrat de hotel, case de locuit și mall. ”Avem o idee pe care sperăm să o aprofundăm cu specialiști, să vedem dacă e viabil un astfel de proiect în România. Ne dorim să îl dezvoltăm chiar pe una dintre proprietățile noastre din București. Este foarte avangardist”, mai spune Cristina Bâtlan, fără a intra în amănunte.

În ultimii ani, Musette a reușit să aibă creșteri de două cifre din vânzări, soţii Cristina şi Roberto Bâtlan, alături de fratele acestuia, Alin, având o strategie de criză în două etape. Prima: şi-au consolidat elementul cel mai important în orice afacere – produsul, astfel încât să-i diferenţieze de competitori. Iar a doua: şi-au crescut atât prezenţa teritorială, cât şi oferta din magazine, prin intrarea pe noi segmente de piaţă, cel de încălţăminte pentru bărbaţi şi cel pentru copii.

În context, Musette tocmai a lansat noua colecție ”Spring/Summer 2015”  (primăvară/vară 2015), prin care și-a propus să surprindă un moment din realitatea atemporală pe care a atins-o marele sculptor român Constantin Brâncuși, să restructureze atitudinea față de materiale și forme și să redea, în același timp, complexitatea feminină din vremurile noastre. ”Concepute ca o punte între trecut și viitor, între tradiție și inovație, noile creații descriu un univers alternativ, în care materia primă devine materie artistică, iar pantofii, asemeni unor creaturi imaginare,  își dezvăluie sufletele și toată poezia pe care o conțin”, mai spune Cristina Bâtlan. La nivel de preţuri, Musette concurează cu branduri precum Why Denis, Otter, Il Passo, Reno, Ecco sau Bata.