Un management profesionist poate face ca o companie de stat să aibă rezultate peste media pieţei şi peste cifrele principalilor concurenţi, a mai spus preşedintele EximBank.
‘Stadiul actual de dezvoltare al băncii – în care au fost optimizate fluxurile şi procedurile de lucru – permite şi chiar impune dezvoltarea reţelei teritoriale pentru a susţine creşterea organică a băncii. Avem în vedere deschiderea în următorii patru ani a nouă agenţii, care se vor adăuga celor trei existente, astfel încât să creştem gradul de accesibilitate al societăţilor comerciale la produsele noastre specifice’, a afirmat Costea.
Potrivit acestuia, portofoliul de clienţi al băncii s-a schimbat considerabil în ultimii ani, principalii beneficiari fiind în prezent IMM-urile şi societăţile comerciale mari, cu o pondere de 80% repartizată egal. Entităţile de stat şi-au redus constant ponderea, de la 44% cât aveau la finele lui 2008, la aproape 20% în 2011.
Comunicatul arată că Eximbank a înregistrat o creştere a expunerii faţă de clienţii nebancari cu circa 700 de milioane de euro în condiţiile dificile ale crizei, ceea ce reprezintă o contrabalansare a frânării activităţii de creditare a băncilor străine precum şi o confirmare a faptului că România are nevoie de bănci locale puternice care să susţină dezvoltarea economică.
Profitul brut cumulat înregistrat de EximBank de la finele anului 2008 şi până în iunie 2012 a fost de aproximativ 455 milioane lei.
SURSA: Agerpres