Potrivit sursei citate, documentarea a constat în clarificarea unor aspecte legate de situaţia la zi a contractelor privind achiziţiile de produse software, stadiul execuţiei acestora, precum şi identificarea eventualelor situaţii de nefuncţionarea, neutilizarea sau expirarea produselor ori licenţelor software achiziţionate.

Conform datelor obţinute, 19 entităţi publice au achiziţionat produse şi licenţe software şi au încheiat peste 10.000 de contracte în valoare totală de 3.733.043.559,97 lei, cu TVA, pentru care a fost plătită suma totală de 3.131.204.615,99 lei cu TVA. “Legat de stadiul executării contractelor privind achiziţiile de produse software, s-a constatat că au fost finalizate aproape în totalitate, produsele software achiziţionate fiind instalate/utilizate în incinta entităţilor, însă au fost identificate şi anumite situaţii de nefuncţionare/neutilizare a acestora de către entităţile publice. Astfel, un număr de 9 entităţi publice împreună cu unităţile aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora au plătit suma de 110.290.733,41 de lei pentru produse/licenţe software instalate, dar neutilizate, neimplementate sau identificate cu dificultăţi în exploatare sau cu defecţiuni, din diverse cauze", precizează Guvernul într-un comunicat.

Având în vedere aspectele menţionate, se propune “aprofundarea acţiunii de documentare, în următoarele 12 luni, prin intermediul unor acţiuni de verificare punctuale efectuate de către structurile abilitate din cadrul ministerelor de resort (…) la nivelul tuturor entităţilor care au făcut obiectul acţiunii de documentare, cu informarea Corpului de control”. Totodată, se recomandă înfiinţarea unei structuri specializate de control şi management la nivel central, precum şi la nivelul fiecărui minister, cu atribuţii în monitorizarea achiziţiilor, respectiv în implementarea şi utilizarea produselor software de către toate structurile administraţiei publice.

Analiza Corpului de control s-a bazat pe informaţii solicitate de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Culturii, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Ministerul Energiei, Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Justiţiei, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Tineretului şi Sportului, Ministerul Transporturilor, Ministerul pentru Consultare Publică şi Dialog Civic şi Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, precum şi pe date de la unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora. Agerpres

Te-ar putea interesa și: