Conform anunţului, contractul 'Proiectare şi execuţie finalizare Autostrada Bucureşti – Braşov, Secţiunea Bucureşti – Ploieşti, Sector 1, km 0+000 – km 3+325; Nod Centura Bucureşti km 6+500 şi Nod Moara Vlăsiei km 19+500' a fost semnat vineri, finanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.

"Sectorul de autostradă Bucureşti – Ploieşti, km 0+000 (Intersecţie Petricani) – km 3+325, Nod Centura Bucureşti şi Nod Moara Vlăsiei, se încadrează în reţeaua generală de autostrăzi prevăzută a se realiza în ţara noastră şi reprezintă sectorul de început al autostrăzii Bucureşti – Braşov", precizează CNADNR.

Acest sector de autostradă, după punerea lui în funcţiune, va permite desfăşurarea circulaţiei pe autostrada de la strada Petricani şi până la Ploieşti, având în vedere că, la acest moment, circulaţia se desfăşoară între intersecţia cu Centura Bucureşti (km 7+400) şi până la Ploieşti, între km 3+325 şi km 7+400, lucrările fiind finalizate, dar neputându-se deschide traficului datorită lipsei unei racordări cu reţeaua existentă de drumuri.

Traseul autostrăzii începe din strada Petricani, în prelungirea străzii Fabrica de Glucoză. După ieşirea din Bucureşti, traseul sectorului de autostradă Bucureşti – Moara Vlăsiei este amplasat pe teritoriul administrativ al oraşului Voluntari, iar continuarea traseului se racordează la sectorul de autostradă deja construit.

Contractul de proiectare şi execuţie a fost atribuit Asocierii Aktor SA – Euro Construct Trading '98 SRL şi are o durată de implementare de 22 de luni, din care patru luni reprezintă perioada de proiectare şi 18 luni durata de execuţie.

Perioada de garanţie acordată lucrărilor este de 48 de luni de la data semnării procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

Potrivit unui comunicat al CNADNR, remis pe 11 august AGERPRES, Autostrada Bucureşti – Ploieşti este singura din România cu trei benzi pe sens. Construcţia primilor 19,5 kilometri ai acestei autostrăzi a început în 2007 când a fost semnat contractul cu Asocierea Impresa Pizzarotti C SpA – Tirrena Scavi SpA. Până în anul 2015, când a încetat contractul cu asocierea menţionată, au fost construiţi 16,175 kilometri.

Contractul a încetat din cauza imposibilităţii legale de finalizare a acestuia, deoarece în implementarea proiectului au intervenit modificări solicitate de diverse autorităţi (Primăria Municipiului Bucureşti, Primăria Oraşului Voluntari, Poliţia Rutieră) care ar fi determinat modificarea substanţială a valorii contractului, precizează CNADNR.


Te-ar putea interesa și: