Indiferent dacă pleci la un drum lung sau nu, este important să verifici presiunea din fiecare pneu. O roată mai dezumflată decât alta accentuează tendinţele maşinii să derapeze. La fel de important este să verifici nivelul fluidelor. Lichidul de parbriz de vară trebuie înolcuit cu unul de iarnă, care sa reziste până la -30 de grade. Pe lânga aceasta este nevoie de o soluţie specială de dezgheţ sub forma de spray, care se aplică pe suprafeţele îngheţate. Aceasta reduce riscurile de a-ţi găsi parbrizul acoperit de gheaţă. O soluţie o reprezintă acoperirea parbrizului cu o prelată sau cu un carton. Acestea vor împiedica formarea gheţii şi vor proteja în acelaşi timp şi ştergătoarele. Este recomandat să înlocuieşti ştergatoarele înainte de căderea primei zăpezi. Dacă ai de gând să laşi maşina şi să alegi transportul în comun, nu uita să porneşti periodic motorul deoarece atunci când automobilul staţionează mai multe zile în frig, bateria se poate descărca. Dacă ai de gând să pleci cu maşina dis de dimineaţă, iar aceasta este parcata afară este recomandat să nu acţionezi frâna de mână. Efectul produs de ger poate înţepeni cablul în propriul manşon şi poate face să se lipească plăcutele de discurile de frână.

Cum conduci pe timp de iarnă 

Condusul pe timp de iarnă pune presiune suplimentară pe vehiculul şi pe abilităţile tale de conducere. Pentru a evita riscul de alunecare atunci când te deplasezi pe zăpadă, este esenţial să accelerezi treptat. În cazul în care roţile alunecă, treci în treapta de viteză următoare pentru a duce la scăderea forţei aplicată pe roţi. Astfel, vei avea posibilitatea de trece mai departe cu uşurinţă. 

Atunci când franezi încercă să o faci treptat pentru a opri blocarea roţilor. Dacă roţiile se blochează, vehiculul va aluneca şi va ieşi de sub control. În cazul în care acest lucru se întâmplă, eliberează pedala de frână pentru a recupera din tracţiune, apoi utilizează frână de motor alternativ cu pedala de frână. Pentru a reduce riscul de alunecare atunci cand urci o pantă, utilizează o treaptă de viteză mai mare decât cea folosită atunci când circuli pe vreme uscată. Nu te încrede niciodată în materialul antiderapant împrăştiat. Ce faci dacă pierzi controlul maşinii Dacă automobilul devine instabil în ciuda tuturor precauţiilor se recomandă debreierea imediată. Apoi este necesară o reacţie rapidă la volan, respectiv, trebuie să virezi în direcţia opusă. O rotire pe sfert a volanului ar trebui să fie suficientă! În zilele noastre, majoritatea automobilelor moderne sunt dotate standard cu ABS. În caz de nevoie, trebuie să apeşi rapid şi ferm pedala de frână. În cazul vehiculelor fără ABS, frânarea la intervale scurte cu ambreiajul apăsat este metoda cea mai eficientă pentru a frâna. 

Ce trebuie să se afle la bord:
– Antigel pentru sistemul de ştergătoare de parbriz şi lichid de răcire 
– Screper de gheaţă
– Mănuşi, dacă se poate impermeabile
– Cârpă anti-aburire
– Perie de mână
– Lopată pliabilă, pentru a deszăpezi o roată în caz de nevoie
– Lanternă de buzunar
– Încălţăminte solidă, îmbrăcăminte călduroasă şi o pătură, pentru a fi protejat împotriva hipotermiei în cazul unei pene.

Te-ar putea interesa și: