Studiul, la care au participat 600 de manageri IT din companii din Uniunea Europeană, a arătat că, în medie, fiecare dintre cele 222.628 de companii de mărime medie din Europa, irosesc anual 43.138 de euro, sau, împreună, risipesc anual uimitoarea sumă de 9,6 miliarde de euro. Ceea ce înseamnă că 88% din totalul companiilor care au investit în implementarea soft-urilor de business management nu rușesc să le folosească la adevărata lor capacitate.
Motivele pentru această stare de fapt diferă de la o țară la alta. Companiile din Germania, spre exemplu, dau vina pe faptul că soft-urile de business dublează alte tipuri de software deja existente (35%), în timp ce puțin peste un sfert (26%) dintre respondenții din Marea Britanie justifică această situație prin lipsa cererii din partea clienților. Faptul că firmele nu au nevoie de toate funcțiile soft-urilor de business management (36%), dar și lipsa training-urilor pentru utilizatorii finali (25%) sunt principalele motive pentru neutilizarea la adevăratul potențial al acestor programe.
Cât privește România, potrivit studiului, și aici găsim aceleași motive, dar în procente diferite: 40% dintre respondenți au menționat că programele software de business management au prea multe funcționalități în raport cu nevoile lor, iar 40% se plâng de lipsa training-ului în folosirea programelor respective.