În luna mai a acestui an, Parlamentul german a aprobat un act normativ care prevede introducerea, în cursul anului 2016, a unei vignete anuale pentru autostrăzile şi drumurile naţionale care va fi plătită de toţi utilizatorii drumurilor. În paralel însă, Berlinul a adoptat o lege potrivit căreia proprietarii germani de vehicule vor putea deduce taxa de drum din taxa anuală pe autovehicul, astfel că şoferii străini vor fi, efectiv, singurii care vor plăti noua taxă de drum.

'O taxă de drum este confirmă cu dreptul european numai dacă legea respectă principiul fundamental al nediscriminării. Avem îndoieli serioase că legea germană respectă această exigenţă. Am luat măsuri pentru a clarifica aceste îndoieli printr-o procedură de infringement care este în interesul cetăţenilor europeni', a declarat Comisarul european pentru Transport, Violeta Bulc.

Autorităţile germane au acum la dispoziţie două luni pentru a răspunde la îngrijorările Bruxelles-ului. Dacă executivul comunitar va considera că răspunsul Berlinul nu este satisfăcător, CE va lua în considerare să solicite Germaniei o opinie argumentată în legatură cu acest dosar, aceasta fiind a doua fază a procedurii de infringement. Dacă Germania nu va oferi un răspuns concludent, Comisia se poate adresa Curţii Europene de Justiţie pentru a remedia situaţia.

Cu toate acestea, iniţiatorul proiectului, ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, a apreciat că taxa va fi introdusă. 'Nimeni nu este discriminat. Ceea ce facem noi ţine de suveranitatea naţională. Bruxellesul nu are nicio competenţă în acest sens', a declarat Alexander Dobrindt pentru cotidianul Bild. Alexander Dobrindt a recunoscut totuşi că din cauza procedurii demarat de Bruxelles, intrarea în vigoare a taxei ar putea să nu aibă loc în 2016 cum se preconiza.

SURSA: Agerpres