Au fost semnate contractele pentru execuția Tronsonului 1 și Tronsonului 4 din Autostrada Buzău – Focșani

CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a anunțat, marți seară, că au fost semnate contractele pentru execuția lucrărilor de construcție a Tronsonului 1 (km 0+000 – km 4+600) Buzău – Vadu Pașii și a Tronsonului 4 (km 71+500 – km 82+440) Mândrești Munteni – Focșani Nord din Autostrada Buzău – Focșani.

Tronsonul 1 – Buzău – Vadu Pășii are o lungime de 4,6 km și cuprinde patru poduri și viaducte și un nod rutier, iar Tronsonul 4 – Mândrești Munteni – Focșani Nord are o lungime de 10,94 km și cuprinde șapte poduri, pasaje și viaducte și două noduri rutiere. Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL va contrui ambele loturi. Valoarea contractelor semnate marți este de 689.285.996,26 lei pentru Tronsonul 1 și 763.720.833,05 lei pentru Tronsonul 4.

Durata de execuție a contractelor este de 20 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor este de zece ani. Finanțarea lor va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), scrie într-un comunicat de presă emis de către CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).

În curând, va fi anunțat câștigătorul pentru loturile 2 și 3 din Autostrada Buzău – Focșani

Vă amintim că, luni seară, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, în cursul zilei de marți, CNAIR va semna, la Focşani, contractele pentru loturile 1 şi 4 din Autostrada Buzău – Focşani. În plus, în zilele următoare va fi anunțat și câștigătorul pentru loturile 2 și 3, astfel încât, până la jumătatea lunii septembrie, vor fi semnate și acordurile.

Sori Grindeanu a adăugat că pe data de 12 septembrie 2022, CNAIR trebuie să desemneze câştigătorul pe Margina – Holdea, „celebrul tronson cu pasaje pentru urşi”.

„Termenul pentru finalizarea licitaţiei este 12 septembrie pe celebrii 14 kilometri de la Margina la Holdea. Termenul să menţine. Deci, într-o săptămână, vom anunţa câştigătorul. Am avut o discuţie cu cei de la CNAIR legat de acest subiect şi şi-au întărit poziţia de a menţine termenul asumat iniţial”, a precizat ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

Un alt aspect punctat de către Sorin Grindeanu a fost că firma desemnată câştigătoare pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru A13 a înştiinţat CNAIR că vrea să renunţe la contract.

„În această săptămână, probabil, se va adopta acel OUG prin care se fac anumite reglaje şi care ne vor da posibilitatea ca această reziliere să poată fi făcută fără alte chestiuni care ar îngreuna viitorul calendar. O să vă spun despre ce e vorba.

Totodată, le-am cerut celor de la CNAIR, odată cu adoptarea acestui OUG – şi în această situaţie nu e doar A13, este şi Piteşti-Mioveni, şi acolo aceeaşi companie a înştiinţat CNAIR că vrea să renunţe la contract – am cerut CNAIR, aşa cum am spus, un calendar foarte strâns de licitaţie pentru reluarea lui A13 şi a acestei licitaţii”, a explicat el, luni seară.