Anunțul a fost făcut chiar de directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAR), Cristian Pistol. Potrivit acestuia, deși lucrările au început în urmă cu mai puţin de jumătate de an, acestea sunt realizate în proporţie de 42 la sută.

Mai mult, tronsonul este realizat de o companie românească. Ordinul de începere a lucrărilor pe respectivul tronson a fost dat în luna martie a acestui an. Contractul a fost câştigat de o firmă românească, respectiv Spedition UMB. Compania de construcţii este aceeaşi care a lucrat şi pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Piteşti, cu o lungime de 39 de kilometri, care asigură ocolirea localităţilor Slatina şi Balş şi care este deschis circulaţiei.

„Lucrările pe şantierul tronsonului 3 al DX 12 (Craiova – Piteşti) au ajuns la stadiul fizic de 42%! În teren sunt mobilizate 250 de utilaje şi 905 muncitori care execută lucrări la terasamente, montare armătură, cofrare şi turnare beton la poduri. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor de construcţie a celor 31,75 km ai acestui tronson este luna ianuarie 2024”, a scris, duminică, pe Facebook, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAR), Cristian Pistol.

Numărul de kilometri dați în folosință pe drumul expres Craiova-Pitești va fi dublat

Premierul a explicat într-o postare realizată pe pagina sa de socializare că se lucrează intens, iar în perioada următoare vor fi finalizate lucrările pe tronsoanele 3 și 4.

„La doar trei luni de la inaugurarea primului drum expres din România, cel care va lega Pitești de Craiova, numărul de kilometri dați în folosință s-a dublat. Celor 18,5 km deschiși traficului în aprilie, li se adaugă acum încă 21,4 km, care permit parcurgerea distanței Balș-Slatina în regimul unui drum de mare viteză. După Balș, Slatina este al doilea oraș de pe traseul DEx12 care scapă de traficul greu de pe străzi. În plus, noul pod peste Olt va permite reparațiile necesare pentru podul DN65.

Drumul expres, care are acum 40 de kilometri, marchează începutul marilor proiecte de infrastructură pe care Guvernul le pregătește în această zonă a țării. Urmează finalizarea lucrărilor la tronsoanele 3 și 4, care leagă Slatina de Pitești și de autostrada A1, dar și la tronsonul 1 Craiova-Balș. În viitor, după finalizarea proiectului unui nou drum de mare viteză Craiova-Lugoj, infrastructura din Oltenia va avea o axă de transport rutier Est-Vest, un stimulent major pentru dezvoltarea economiei locale”, a scris Nicolae Ciucă pe Facebook.