Potrivit ministrului Finanţelor, din primele investigaţii a rezultat faptul că resursele IT alocate schemei de minimis au fost insuficiente în urma anticipării greşite a numărului mare de firme care sunt interesate, apărând astfel blocaje şi mesaje de eroare în accesarea paginii de Internet dedicate schemei de minimis.

‘Ca urmare, am decis ca sesiunea de înregistrare online desfăşurată astăzi (miercuri – n.r.) pentru schema de minimis să fie anulată şi reluată ulterior pentru a oferi egalitate deplină de şanse tuturor IMM-urilor interesate să înregistreze cereri de finanţare, eliminând orice suspiciune cu privire la corectitudinea derulării acestei proceduri. Îmi doresc ca acest program să fie implementat corect, iar banii din schema de minimis să ajungă la cât mai multe firme, fără nicio suspiciune, să creăm locuri de muncă şi să capitalizăm IMM-urile. Scopul meu este ca prin acest program să stimulăm mediul de afaceri şi nu accept să planeze nicio urmă de îndoiala cu privire la acest program’, a arătat Daniel Chiţoiu.

Acesta a precizat că, în cursul zilei de miercuri, a fost informat în legătură cu existenţa unor probleme în procedura de depunere online din cadrul schemei de minimis, motiv pentru care a dispus demararea unei anchete interne împreună cu STS şi alte instituţii competente din domeniul siguranţei IT.

Investigaţia este în derulare şi este efectuată de specialiştii MFP împreună cu STS şi alte instituţii competente din domeniul siguranţei IT, iar rezultatele investigaţiei vor fi urmate de măsurile care se impun, a mai arătat Daniel Chiţoiu.

Anterior, Ministerul Finanţelor anunţase, într-un comunicat, că un număr de 20.225 de persoane au intrat miercuri dimineaţă, în intervalul 8.30-8.36, pe pagina de Internet a Ministerului Finanţelor dedicată schemei de minimis şi, având în vedere gradul de solicitare a sistemului, din punct de vedere tehnic, celelalte persoane care au depăşit numărul de 20.225 de utilizatori, în acest interval, nu au putut accesa pagina de Internet întrucât limita tehnică a echipamentelor IT fusese deja atinsă.

‘Din cele peste 20.200 de persoane, 3.164 de persoane completau formularul în intervalul 8.30-8.36. 714 persoane, dintre cele 3.164, au trimis formularul completat primind recipisa de înregistrare, eliberată automat de sistem. Din totalul de 714 solicitări transmise, un număr de 644 de solicitări a fost admis, restul fiind respinse întrucât fie depăşeau plafonul de 200.000 euro admis per solicitant, fie din cauza înregistrărilor multiple ale aceleaşi întreprinderi (acelaşi CUI). 2.450 de persoane care completau formularul nu au finalizat procedura de transmitere a cererii până la epuizarea plafonului de 500 milioane lei’, precizează MFP.

Sesiunea de înregistrare on-line a cererilor de ajutor pentru IMM-uri a fost declarată închisă miercuri dimineaţă la ora 8.35.41, după numai cinci minute de la deschidere, în urma epuizării bugetului în valoare de 500 de milioane de lei alocat schemei, potrivit unui anunţ postat pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Deschiderea sesiunii de înregistrare on-line a cererilor de ajutor pentru IMM-uri a fost amânată în două rânduri, odată cu 10 zile, de pe 16 august până pe 26 august, şi ulterior cu alte două zile, pentru ca în acest interval să fie promovat actul normativ prin care bugetul schemei de ajutor s-a majorat cu 100 de milioane de lei, de la 400 de milioane de lei la 500 de milioane de lei.

Prin această schemă de ajutor de stat, IMM-urile pot primi fonduri nerambursabile de până la 200.000 de euro.

Beneficiarii ajutorului de minimis trebuie să creeze 5 locuri de muncă, din care cel puţin două pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele trei luni, în cazul unui ajutor de până la 100.000 euro inclusiv, potrivit H.G. nr. 274/2013 privind instituirea unei scheme de ajutor de minimis pentru sprijinirea investiţiilor realizate de întreprinderile mici şi mijlocii.

În cazul unui ajutor de minimis cuprins între 100.000 euro şi 200.000 euro, inclusiv, schema de ajutor de minimis prevede crearea a 7 locuri de muncă, din care cel puţin 3 locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni.

Schema de ajutor de minimis se aplică de la data deschiderii sesiunii până la 30 iunie 2014, cu posibilitatea prelungirii, pentru emiterea acordurilor pentru finanţare, în limita bugetului alocat pentru aceasta. Plata ajutorului de minimis se efectuează până la 31 decembrie 2016, în limita bugetului anual alocat schemei.

Citiţi şi Loteria ajutoarelor de minimis s-a încheiat în cinci minute. Sistemul informatic al Finanţelor a clacat