Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Discover

Chirurgia estetică își înfrumusețează veniturile

Autor: | | 0 Comentarii | 2012 Vizualizari

Piața locală a serviciilor de înfrumusețare are toate șansele să revină anul acesta la valoarea de dinainte de criză, când românii amatori de retușuri estetice au generat venituri de 40 de milioane de euro clinicilor de profil.

După boomul înregistrat în perioada 2006-2008, când a crescut de aproape şapte ori, de la şase milioane de euro la 40 de milioane de euro, piaţa serviciilor de înfrumuseţare a înregistrat o scădere de aproape 25%. Acum, proprietarii celor mai mari clinici private se aşteaptă ca piaţa să revină la o valoare similară celei din 2008. Ei îşi pun speranţele în strategiile care i-au menţinut pe linia de plutire: scăderea tarifelor şi diversificarea clientelei. Potrivit chirurgului estetician Mihaela Leventer, dacă în anii 2000 doar fetele între 18 şi 30 de ani apelau la serviciile de înfrumuseţare, mai ales pentru implanturi de silicoane, în ultimii ani, şi persoanele de peste 50 de ani sau cele de sex masculin au devenit amatoare de retuşuri. O clientelă mai redusă, dar care începe să crească, este formată din persoanele din străinătate sau chiar din românii care sunt plecaţi în afară, dar care vin în România pentru că tarifele sunt cu 30% mai mici decât cele din Europa de Vest. Spre exemplu, în timp ce aici preţul mediu pentru un implant cu silicon este de 2.000 de euro, la clinicile din Paris, preţul mediu este de 3.500 de euro. „Oricât ar fi crescut piaţa în România, faţă de cea din Franţa era cam 15% în 2008, anul nostru cel mai profitabil“, spune Cristian Niţescu, medic la clinica Lasermed din Bucureşti. Potrivit acestuia, o clinică în care se realizează doar intervenţii estetice poate să fie în top numai dacă are pacienţi străini sau dacă reuşeşte să atragă masiv clienti prin reclamă şi inovaţie tehnologică. Bucureştiul este „Mecca“ frumuseţii la bisturiu Cele mai multe clinici private se regăsesc în Capitală, printre cele mai mari fiind Proestetica, cu venituri de peste un milion de euro pe an, şi clinica Dermastyle, cu o cifră de afaceri de jumătate de milion de euro în 2009. Recunoscute la nivel naţional sunt însă doar câteva clinici din provincie, în care se prestează şi chirurgie generală, cum ar fi Brol Medical Center din Timişoara, Medical Service din Bacău sau Topmed din Târgu Mureş. La ultima, departamentul de chirurgie estetică asigură 10% din totalul clienţilor care se tratează în clinică. În general, clinicile mixte nu au avut de suferit prea mult în criză, pentru că şi-au acoperit deficitele din chirurgia generală. Deşi la Topmed se realizează doar 50 de intervenţii majore pe an, managerul Adriana Gomotărceanu crede că departamentul „nu va deveni nerentabil, pentru că are nişa lui constantă“. În schimb, o clinică specializată pe operaţii estetice, cum este Fix Clinique din Bucureşti, s-a văzut obligată să scadă preţurile masiv, pentru a nu închide afacerea. „Am scăzut foarte mult costul manoperei pentru a atrage clienţi, dar acum îmi este greu să îmi asigur investiţiile necesare desfăşurării activităţii“, spune Elena Marincea, chirurgul care a efectuat primele implanturi mamare din România, începând din 1990. Ea a avut totuşi un preţ mai mare pe care să-l reducă, având în vedere că, în Bucureşti, tarifele la operaţii estetice sunt şi cu 50% mai mari decât în provincie. Aici, preţurile s-au micşorat pe măsură ce au apărut tot mai multe clinici. „Preţurile la consumabile au tot scăzut odată cu apariţia clinicilor, aşa că am putut să operăm la nişte tarife accesibile“, spune  doctorul Marek Vâlcu, proprietarul clinicii Silhouette, renumit pentru clientele sale din showbiz. El nu a observat vreo diferenţă de statut printre amatorii de operaţii estetice din ultimii ani, astfel încât „cine îşi permitea operaţiile înainte de criză şi le permite şi acum“. Clinica Dermastyle din Bucureşti a mers pe acelaşi principiu şi a lăsat preţurile neschimbate pe timp de criză. „Nu am scăzut preţurile, ci am îmbogăţit oferta“, spune Mihaela Leventer, proprietara Dermastyle. Aceasta consideră că piaţa de estetică a scăzut mult din cauză că este o piaţă de lux, iar îmbunătăţirea estetică nu este acum o prioritate pentru cei mulţi. Nu acelaşi lucru a simţit Renert Gad, un om de afaceri israelian, de profesie chirurg plastician, care în ultimii trei ani a investit în jur de 0,5 milioane de euro în propria clinică în Bucureşti, Exclusive Aesthetics. El crede că situaţia a fost salvată de un fenomen interesant, numit „The Lipstick Index“, care arată că, pe timp de criză financiară, lumea investeşte mai mult în frumuseţe pentru a se simţi mai bine şi a ţine piept dificultăţilor. Cu sau fără Lipstick Index, medicul Cristian Niţescu de la clinica Lasermed din Bucureşti crede că piaţa a rămas aceeaşi, doar că acum se împarte la mai mulţi. „Aproximativ 30 de specialişti în chirurgie estetică au intrat în afaceri în ultimii doi ani, iar acum sunt vreo 250 în toată ţara“. Acesta adaugă că piaţa nu este foarte constantă: „sunt situaţii în care ai senzaţia că au dispărut toţi pacienţii şi altele în care ai senzaţia că toţi te-au ales pe tine“. Implanturile cu silicon rămân vedetele Jumătate din totalul operaţiilor estetice sunt reprezentate de implanturile cu silicon, urmate de rinoplastii, care reprezintă circa 20%, şi de liposucţii, care reprezintă 10%. Restul de 20% reprezintă alte operaţii, cum ar fi blefaroplastii, otoplastii sau intervenţii pentru mărirea buzelor. O categorie aparte de intervenţii estetice noninvazive foarte cerute sunt injecţiile cu botox, a căror cerere s-a dublat în ultimii doi ani, potrivit lui Marek Vâlcu. Un implant mamar costă în medie, în Bucureşti, cam 2.000 de euro şi este mai scump decât o rinoplastie în medie cu 500 de euro, iar o liposucţie costă în jur de 250 de euro pe zonă (abdomenul are patru zone).

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!