China Development Bank a solicitat delegației române la Beijing, conduse de ministrul delegate pentru marile proiecte, Dan Șova, realizarea, până în luna noiembrie, a unor prezentări detaliate şi estimări financiare ale proiectelor de investiţii prioritare pentru România în vederea analizării lor în scopul demarării viitoarelor proceduri de finanţare.

Capital.ro a scris zilele trecute despre intenția băncii chineze de a intra pe piața românească prin deschiderea unei sucursale până la finele acestui an.
Proiectele majore care au atras atenția companiilor chineze sunt autostrada sau drumul expres de la Pitești la Craiova, 100 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Gilău și Suplacu de Barcău, termocentrala de la Rovinari, reactoarele 3 și 4 de la Cernavodă și hidrocentrala de la Tarnița.

Ministrul de resort  Şova, s-a întâlnit ieri, la Beijing, cu reprezentanţii principalelor instituţii financiar-bancare din China, respectiv cu liderii China Investment Corporation (CIC), China Development Bank şi China Exim Bank. ‘Agenda discuţiilor s-a concentrat pe două subiecte de o importanţă majoră atât pentru instituţiile financiar bancare chineze, cât şi pentru statul român. Primul subiect se referă la posibilitatea finanţării de către aceste bănci a companiilor chineze care doresc să dezvolte proiecte în România, în absenţa unor garanţii oferite de stat. Al doilea subiect de pe agenda discuţiilor a fost posibilitatea demarării de proiecte care să acceseze finanţarea disponibilă în cadrul facilităţii oferite de Guvernul chinez. Este vorba despre linia de credit de 10 miliarde USD pentru realizarea de proiecte de cooperare în ţările ECE, precum şi despre fondul de cooperare pentru investiţii, în valoare de 500 milioane USD, cu participarea instituţiilor financiar-bancare din R. P. Chineză’, se menţionează în sursa citată.

În cadrul întâlnirilor, ministrul român a prezentat proiectele prioritare pentru România în viitorul apropiat. Este vorba despre podul peste Dunăre de la Brăila, tronsonul rămas neexecutat din Autostrada Transilvania, Hidrocentrala de la Tarniţa Lăpuşteşti, aflat în legatură directă cu terminalele 3 şi 4 de la Cernavodă, şi autostrada Piteşti – Craiova.

‘Pe lângă posibilitatea finanţării companiilor chineze care doresc să dezvolte proiecte în România, reprezentaţii CIC s-au arătat interesaţi şi de procesul de privatizare a companiilor româneşti. În prezent, există 11 companii de stat aflate în proces de privatizare’, se mai arată în comunicatul DPIIS.

Citiți și: 

Acord româno-chinez pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere