China ar putea să construiască o bază aeriană la unguri în valoare de 100 de miliarde de forinți, echivalentul a 372,5 milioane de euro. Asta pe lângă împrumut de un miliard de euro, prin cumpărarea de obligațiuni emise de guvernul de la Budapesta.
Chinezii sunt foarte interesați de aeroport, care va fi realizat pe bazele unui fost aeroport militar din Vestul Ungariei (lângă localitățile Vát și Porpác).

Aerportul este unul dintre proiectele strategice ale Chinei din zona noastră, însă nu a fost semnat deocamdată niciun acord.

Multe dintre statele europene îngenuncheate de criză au făcut apel la ajutorul Chinei, țara cu cele mai mari rezerve valu­tare din lume. Vizite după vizite și declarații de prietenie și susținere fără precedent au loc între președinți și premieri europeni și omologii lor chinezi. După ce, în urmă cu doar trei ani, europenii impuneau plafoane fondurilor de investiții chineze deținute de stat, SAFE (State Administration of Foreign Exchange) și CIC (Chinese Investment Corporation). „Oficialii UE mi-au cerut ca investițiile noastre să nu depășească 10% din capital“ declara plin de sarcasm, în 2009, șeful CIC, Lou Jiwei.  Acum, lucrurile s-au schimbat radical.
Citește și De ce ar vrea China să fie noul creditor al României?
Frate cu Beijingul, până trecem criza

Departe de a fi doar ajutoare dezinteresate, investițiile chineze în statele europene sunt menite să sprijine intrarea produselor chineze în Europa, dar și să asigure autorităților de la Beijing un sprijin în cadrul conferințelor mondiale care au pe agendă politici de mediu, economice sau militare. Conform Newsweek, și alte state tânjesc după ajutorul chinez: Belgia a tras nădejde că Geely va cumpăra fabrica Opel din Antwerp, după cum reprezentanți români, polonezi, unguri, sârbi și bulgari bat tot mai des la porțile guvernului chinez solicitând investiții. Deși Germania și Franța nu văd cu ochi buni implicarea Chinei în soluționarea crizei din Europa, echilibrul temporar pe care banii „noului bancher european“ l-ar putea asigura monedei euro, după modelul american, fac ca guvernele acestor state să accepte tacit ajutorul Chinei.

Chinezii, stăpâni la greci

Compania de stat chineză COSCO a semnat un acord pe 35 de ani pentru închirierea facilităților celui mai mare port european de pasageri, Pireu. Promisiunea chinezilor? Până în 2015, portul va putea prelua 3,7 milioane de containere anual, față de 800.000 în prezent. În plus, băncile chineze au pus la dispoziția companiilor maritime elene 267,8 milioane USD pentru achiziționarea de noi nave. Cu o condiție: vapoarele să fie fabricate în China. Premierul Wen Jiabao a promis și un fond de cinci miliarde de dolari, destinat companiilor din Grecia, pentru investiții. 
<iframe src="http://www.youtube.com/embed/gLfzWN7rh7M" frameborder="0" height="390" width="640"></iframe>