Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Măntescu (FML): 7.500 de angajați ai CFR Marfă ar putea să nu-şi mai ia salariile

Autor: | | 2 Comentarii | 1156 Vizualizari

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă (FML) anunţă posibile acţiuni de protest din cauza "situaţiei delicate în care se află CFR Marfă", a stării infrastructurii feroviare, dar şi a salarizării personalului, în condiţiile în care circa 7.500 de angajaţi ai companiei sunt în pericol de a nu-şi încasa salariile în perioada sărbătorilor pascale.

"La ora actuală, o consider o bombă socială pe care nu văd cum o va gestiona Guvernul României, în situaţia în care pe 30 (martie - n. r.) este posibil ca 7.500 de salariaţi să nu îşi mai poată lua salariile din cauza acţiunilor iresponsabile care au fost întreprinse în ultima perioadă. Vă daţi seama că vin sărbătorile, iar salariaţii ceferişti nu au alte venituri decât salariul de ceferist şi gândiţi-vă: e Vinerea Floriilor Mari şi după aia urmează Paştele, fără salariu, pentru 7.500 de familii. Eu vreau să atrag atenţia şi să solicit ca toţi factorii de decizie şi toate instituţiile statului să intervină în această mizerie - pentru că până la urmă eu o consider o mizerie. Pentru mai mult de jumătate dintre cei 7.500 (de salariaţi - n. r.) e probabil singurul venit în familie. E o tragedie", a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, preşedintele FML, Iulică Măntescu. 

Printre nemulţumirile ceferiştilor se numără situaţia căii ferate, salarizarea personalului, dar şi Legea statutului personalului feroviar. 

Potrivit lui Măntescu, joi se va decide un plan de acţiuni care vizează pichetarea Ministerului Transporturilor şi organizarea unui marş către Guvern. 

"Voi prezenta situaţia delicată în care se află CFR Marfă, după care va fi urmat de un comunicat privitor la programul de acţiuni; va urma un program de acţiuni pe care îl vom desfăşura, urmând ca de mâine, la prânz, să stabilim o acţiune comună şi cu colegii din celelalte federaţii care vor să vină alături de noi. Acţiunile vor fi de la pichetarea Ministerului Transporturilor, miting cu marş la Palatul Victoria, depuneri de memorii", a precizat sindicalistul. 

CFR Marfă datorează CFR SA 835,852 milioane de lei, soldul restant fiind de 819,953 milioane de lei. Din datoria totală, CFR SA deţine titluri executorii în cuantum de 650,555 milioane de lei, din care 371,564 milioane de lei se află deja în procedură de executare silită. 

"Trebuie subliniat şi faptul că acumularea datoriei către CFR SA este în mare parte consecinţa neplăţii de către o serie de societăţi cu capital de stat a serviciilor prestate de CFR Marfă, nivelul actual al creanţelor operatorului naţional fiind de circa 350.000.000 de lei. Deşi au avut loc o întâlniri între conducerile celor două societăţi începând cu data de 5 martie 2018, până la ora actuală nu s-a reuşit să se găsească o soluţie agreată de comun acord, opiniile expuse fiind chiar divergente şi neconstructive pentru ambele părţi", se arată într-o scrisoare adresată de FML Preşedinţiei. 

În acest context, spun sindicaliştii, în data de 22 martie, CFR SA a blocat toate conturile bancare ale CFR Marfă şi a instituit popriri şi asupra conturilor clienţilor 

acesteia, "punând în acest mod societatea într-o situaţie deosebit de dificilă în relaţiile cu clienţii" şi făcând imposibilă participarea acesteia la licitaţii importante pentru contracte de transport, licitaţii care urmează a se desfăşura în zilele următoare. 

"Blocarea conturilor societăţii chiar înaintea acestor licitaţii creează suspiciuni cu privire la corectitudinea acestei măsuri dispuse de gestionarul infrastructurii. În acelaşi timp, s-au blocat şi drepturile salariale ale celor 7.500 de salariaţi ai CFR Marfă scadente în data de 30 martie. Privarea salariaţilor, în pragul sărbătorilor pascale, de drepturile cuvenite pentru munca depusă va genera grave convulsii sociale cu urmări greu de apreciat. Nu ştim care sunt interesele obscure ale încercării de îngenunchiere a CFR Marfă prin neimplicarea factorilor cu putere de decizie, dar solicitarea noastră fermă este să nu se joace la ruletă soarta unei societăţi a statului român, de interes strategic, precum şi cu soarta şi viitorul celor 7.500 de salariaţi ai acesteia şi ai filialei de reparaţii locomotive", se mai spune în documentul trimis preşedintelui Klaus Iohannis. 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.