Capital: Cum au decurs afacerile şi profitul Arabesque în primul semestru din acest an? Ce aşteptări aveţi privind cifra de afaceri şi profitul până la finele lui 2016?

Cezar Rapotan: Arabesque a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri de 1,55 de miliarde de lei şi estimează un avans al business-ului de 5% în 2016, pe fondul dezvoltării afacerilor. Indicatorii economici din piaţa construcţiilor susţin o cerere în creştere.

Capital: Care este valoarea investiţiilor pe care le-aţi realizat în 2015?

Cezar Rapotan: Pe fondul adaptării business-ului la condiţiile pieţei şi extinderii paletei de produse şi servicii, Arabesque a realizat anul trecut investiţii de peste 10 mil lei. Acestea s-au concentrat pe dezvoltarea ofertei de materiale de construcţii şi servicii la cheie pentru clienţi, de la prelucrarea şi fasonarea carcaselor pentru fundatii, la mixarea tencuielilor, debitarea panourilor de lemn, livrarea pe şantier, consilierea tehnică de specialitate, seminarii, tehnologii şi produse noi şi, nu în ultimul rând, prin asigurarea unor stocuri optime şi a unor preţuri competitive.
 

Capital: Vedeţi vreo mişcare importantă în piaţa de bricolaj? V-aţi gândit să achiziţionaţi sau să vindeţi ceva?
Cezar Rapotan:  Există o cerere în creştere pentru materiale de construcţii necesare dezvoltării de imobile şi pentru renovarea şi extinderea celor existente, acesta fiind şi motivul apariţiei unor investiţii majore în acest segment. Indicatorii economici din piaţa construcţiilor susţin faptul că economia îşi ambalează motoarele, investiţiile în acest sector fiind capabile să genereze dezvoltarea pe orizontală, adică să atragă afaceri colaterale în toate domeniile, de la infrastructură, imobiliare şi industrie, la comerţ, servicii şi turism. Este o dovadă, în primul rând, a creşterii încrederii în economie. Iar datele statistice vin să confirme un trend pozitiv pentru business-ul Arabesque şi pentru întreg sectorul construcţiilor. Pentru ca acest trend să continue, economia are nevoie de investiţii importante în infrastructură, în construcţii în general, acestea fiind generatoare de de dezvoltare economică sănătoasă, de care România are nevoie.

Capital: Care au fost cele mai cumpărate produse anul trecut? Spre ce se orientează cei mai mulţi clienţi?

Cezar Rapotan:  2015 a scos in evidență tendința de creștere a pieței imobiliare, clienții orientându-se spre locuințe noi sau renovări ale celor pe care le dețin, produsele cele mai solicitate fiind, astfel, cele din gama materialelor de construcții, finisaje, electrice sau instalații sanitare.

Te-ar putea interesa și: