„Proprietarii şi potenţialii clienţi trebuie să îşi pună pe agendă data de 20 iulie 2013, ca dată de intrare în vigoare a legii apărute în Monitorul Oficial nr. 283 din 20 mai 2013, de când fiecare proprietar va fi obligat să pună la dispoziţia potenţialului cumpărător sau chiriaş, după caz, anterior perfectării contractului, o copie de pe certificatul energetic, altfel contractele de vânzare-cumpărare sau închiriere fiind supuse nulităţii relative, potrivit prevederilor Codului civil. Art. 13”,a declarat Alexandru Petrescu, managing partner al ESOP Consulting, parte a grupului Cofrac International.

Eficienţa energetică a început să fie un punct important adus în discuţie de către potenţialii chiriaşi şi cumpărători de spaţii de birouri, în contextul atenţiei speciale acordate în ultimii trei ani cheltuielilor de mentenanţă ale clădirii  şi optimizării acestora. De la începutul anului şi până în prezent circa 20% din clienţii Esop au ales clădiri de birouri eficiente energetic, susţine Petrescu.

Dacă proprietarii clădirilor de birouri obţin aceste certificate la construcţia imobilelor, prezentarea acestora ne constituind o problemă, nu acelaşi lucru se întâmplă şi cu proprietarii de apartamente vechi, care sunt nevoiţi să plătească un auditor energetic pentru a obţine un asemenea act. La vânzarea unui apartament prin credit, certificatul energetic este unul dintre documentele necesare întocmirii dosarului de creditare, însă în cazul închirierii, costul suplimentar al acestui act ar putea avea două efecte în piaţă: fie să crească nivelul chiriilor, fie să sporească piaţa neagră.

Te-ar putea interesa și: