Criza economică a redeschis apetitul către lectura cărţilor de business, multe dintre ele focusate pe soluţii pentru situaţii-limită sau pe modele testate cu succes de autori. „Capital” vă prezintă topul celor mai vândute cărţi de afaceri în 2009.

5.480 EXEMPLARE
Autorul cărţii „Guvernanţa corporativă”, apărută la Editura Economică din Bucureşti, este Marcel Ghi­ţă, ­doctor în ştiinţe eco­­­nomice. În ultimele de­cenii, pe plan internaţional au apărut companii implicate în combinaţii financiare inadecvate sau frauduloase care au fost promotoare ale unor scandaluri financiare. Aceste evenimente au contribuit la apariţia unui interes faţă de necesitatea îmbunătăţirii controlului şi auditului intern, a managementului riscului, prin abordarea integrată  a prin­cipiilor, precum şi a conceptelor guvernanţei corporative din cadrul organizaţiilor. Preţul cărţii este de 39 de lei.

197-47580-04_locul2.jpg

 

 

5.000 EXEMPLARE
Richard Bran­son, fondato­rul Imperiului Virgin, împărtă­ş­eşte în „Lecţii din şcoala vieţii” câteva din­tre lecţiile de viaţă şi carieră pe care le-a trăit şi cum a folosit aceste învăţăminte. Volumul este o propunere de dezvoltare personală şi a afacerii. În 2009, în portofoliul Editurii Publica au intrat 24 de titluri noi de cărţi de afaceri. În 2010, reprezentanţii companiei se aşteaptă la dublarea numărului de titluri din această categorie. Preţul cărţii este de 45 de lei.

197-47581-04_locul3.jpg

 

5.000 EXEMPLARE
Prăbuşirea băncii Lehman Brothers re­pre­zintă elementul central al „Confesiunilor unui bancher toxic“, o carte care a răscolit mass-media şi lumea finanţelor din Europa. Sunt dezvăluite numele actorilor implicaţi în această tragicomedie. Cifrele, de asemenea. Autorul este un fost director al unei mari bănci franceze, care a ales să publice sub pseudonimul Crésus, din raţiuni evidente. Cartea a apărut la Editura Publica, preţul fiind de 39 de lei.