Conform metodologiei, în clasament au intrat doar mașinile care au fost comercializate cel puțin trei ani pe piața germană, au fost înmatriculate în mai mult de 10.000 de exemplare într-unul dintre acești ani, iar în restul anilor în minimum 5.000 de unități.
În clasa mini, cel mai fiabil automobile este, conform ADAC, Toyota Aygo, urmat de Fiat 500 și Peugeot 107.
La clasa mică, liderul fiabilității este Mini, urmat de Peugeot 207 și Mitsubishi Colt. Surprinzător, cel mai fiabil dintre modelele germane incluse de ADAC în acest segment este Opel Meriva care a ocupat locul patru, în timp ce Volkswagen Polo se află doar pe poziția a zecea iar Opel Corsa pe 11.
Cele mai puține defecte din clasa medie inferioară au fost observate de specialiștii ADAC la modelul BMW seria 1. Pe poziția secundă se află Audi A3, iar pe a treia treaptă a podiumului Peugeot 308, urmat de Mercedes B și A klasse. Volkswagen Golf ocupă locul șapte, Renault Megane este pe 15, Opel Astra pe 16 iar Ford Focus pe 19.
Clasa medie este dominată autoritar de mașini germane, liderul segmentului fiind BMW X3, urmat de Mercedes C klasse și BMW Seria 3. Primul model al unui producător din afara Germaniei prezent în clasamentul acestei clase ocupă locul șase și este Nissan Qashqai.
La clasa medie superioară, liderul fiabilității, adică modelul la care au fost raportate cele mai puține defecte pe parcursul anului trecut, este Audi A5, urmat de BMW Seria 5 și de Audi A6.
Așa cum se poate observa, germanii de la ADAC au o manieră proprie de interpretare a claselor de vehicule luând în calcul doar lungimea vehiculului. Asta în ciuda faptului că la ediția din 2010, care lua în calcul defectele apărute pe parcursul anului 2009, clasele de vehicule au fost mult mai bine structurate astfel încât BMW X5, de exemplu, nu era inclus în aceeași clasă cu Audi A6 sau Mercedes Clasa E. La ediția din 2011, dacă modele precum BMW X3, Ford Kuga sau Ford S-Max au fost incluse în clasa medie, în clasamentul segmentului mediu superior pe poziția a șasea, după Mercedes S klasse și Volvo S60, poate fi găsit SUV-ul Mercedes-Benz M klasse, urmat de BMW X5 și de VW Touareg.
Un lucru demn de luat în seamă este faptul că, în timp ce Dacia Sandero ocupă un onorant loc șapte în clasamentul clasei mici, Logan se află doar pe poziția a 24-a din 29 de locuri la clasa medie inferioară. De asemenea, BMW Group are în toate clasele unde este reprezentat un model pe prima sau cea de-a doua poziţie. În clasa medie BMW X3 este de ani de zile etalonul fiabilităţii, în timp ce BMW Seria 3 ocupă poziţia a treia. Cu un număr deosebit de mic de defecţiuni în ultimul an, Mini şi BMW Seria 1 ocupă prima poziţie în segmentele pe care le reprezintă, în timp ce BMW Seria 5 se clasează pe locul al doilea.
„Rezultatele studiului ADAC trebuie să fie importante şi pentru clienţii români. Germania este cea mai importantă piaţă pentru BMW şi pentru principalii noştri competitori. Suplimentar, studiul măsoară rezultate statistice clare, nu este construit pe opinia subiectivă a unor specialişti”, consideră Marco Schulz, director general BMW România.
Citiți și Dacia Sandero, locul șapte în clasamentul de fiabilitate ADAC Clasamentul clasei mini Clasamentul clasei mici Clasamentul clasei medii inferioare Clasamentul clasei medii Clasamentul clasei medii superioare