În "vârstă" de 127 ani, maşina "De Dion Bouton şi Trepardoux spate în spate" este cel mai vechi vehicul motorizat care funcţionează încă. Propulsată de două motoare cu aburi, "Marchiza" (numită aşa în cinstea mamei contelui De Dion), atinge 60 km/h şi are patru locuri.
Rezervorul de 150 l de apă (Daimler şi Benz au inventat cu doi ani mai târziu un motor cu combustie internă) îi conferă maşinii o autonomie de 30 km. La sfârşitul secolului al XIX-lea, trebuia multă răbdare la demararea maşinăriei: erau necesare aproape trei sferturi de oră pentru încălzirea cazanului cu lemne, hărtie şi cărbuni.

Contele De Dion a avut ideea creerii acestei maşini când trecea pe lângă un magazin de jucării, căutând cadouri pentru Crăciun. Fascinat de modelul în miniatură al unei locomotive din vitrină, l-a întrebat pe vânzător cine este producătorul. Erau un oarecare George Bouton şi cumnatul lui, Charles Armand Trepardoux, specializat în cazane. Cei trei au pus la punct un prim model de maşină cu aburi şi trei roţi, în 1883, realizându-l un an mai târziu pe cel cu patru roţi. Astfel s-a născut "Marchiza". Maşina a avut patru proprietari până astăzi, dintre care unul a păstrat-o 81 de ani.

Maşina este foarte greu de condus, este de părere un evaluator de la casa RM Auctions."Marchiza" nu are nicio suspensie, iar roţile metalice sunt îmbrăcate în benzi fine de cauciuc. Ultimul inconvenient este chiar preţul: maşina valorează în prezent între 2 şi 2,5 milioane de euro.
<iframe width="640" height="480" src="http://www.youtube.com/embed/riO3UUC9qo0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Sursa: Agerpres