Mașina al cărei preț a urcat amețitor până la aproape 20 mil. de lire este celebrul Mercedes-Benz W196R cu care legendarul pilot Juan Manuel Fangio a învins în cursele de Formula 1 din 1954. Dotat cu un propulsor de 2,5 litri cu opt cilindri în linie, faimosul Mercedes-Benz era la acea vreme o adevărată operă de artă având multe componente montate în premieră pe un astfel de vehicul: injecție directă, suspensii independente pe toate roțile și chiar caroserie din materiale ușoare.
Prețul astronomic plătit de cumpărătorul care, cel puțin deocamdată, a dorit să rămână anonim, este justificat în special de faptul că mașina este unicat. „Este vorba de un club format dintr-un singur membru. Nu trebuie să te temi că un alt pământean ar putea trece pe lângă tine pe șosea cu o mașină identică”, a declarat Jonathan Klinger, reprezentantul companiei Hagerty, cea care a asigurat până acum mașina. Acesta susține, de asemenea, că pentru exclusivistul vehicul s-au „bătut” în cadrul licitației de la Godwood „patru persoane de pe patru continente”.
Catalogul licitației menționează că Mercedes-Benz W196R a fost verificat de mai multe ori de reprezentanții Mercedes-Benz Classic care i-au confirmat originalitatea. Ultimele apariții publice ale vehiculului de după retragerea sa din cursele de viteză în 1955 au avut loc la Daimler-Benz Museum (decembrie 1955), apoi la Munchen în 1965, la standurile curselor de la Le Mans și Hockenheim în 1966, la Silverstone în 1967, pentru ca pe 22 mai 1976 să fie expus la National Motor Museum in Beaulieu, Hampshire.  În final, în 1980, mașina a intrat în posesia unui colecționar care a preferat să o țină ascunsă de ochii publicului până acum.
Precedentul record atins la o licitație a fost în 2011 când, la Pebble Beach când casa de licitații Gooding & Company a obținut 16,39 milioane de lire sterline pentru un Ferrari 250 Testa Rossa produs în 1957.