Fie ca vorbim de incasari din drepturi TV, din sponsorizari ale brandurilor de bere, de la cele mai bune case de pariuri sau ale altor branduri de divertisment, premiile totale ajung in sezonul 2018-2019 la aproxmativ 1.95 miliarde de euro, fiecare echipa primind cate 15.25 milioane de euro doar pentru participare.

In faza grupelor recompensele au crescut fata de stagiunea precedenta, iar echipele au fost rasplatite cu 2.7 milioane de euro pentru victorie si cu 900.000 euro pentru un rezultat de egalitate, sume deloc neglijabile chiar si pentru echipele de top ale Europei. Comparativ cu stagiunea anterioara, incasarile din faza grupelor aproape ca s-au dublat, tinand cont ca pentru o victorie se acordau 1.5 milioane de euro, iar pentru o remiza „numai” 500.000 de euro.

Cu fiecare pas inainte facut in rundele competitiei, incasarile cresc considerabil, iar formatiile care ating faza optimilor isi adauga in conturi inca 9,5 milioane de euro.

Urmeaza apoi un premiu de 10.5 milioane de euro pentru echipele care se califica in sferturile de finala ale UEFA Champions League.

Formatiile care ajung in semifinale incaseaza cate 12 milioane de euro in plus in conturi, in timp ce finalistele vor primi alte 15 milioane de euro. De asemenea, castigatoarea trofeului se bucura de un bonus suplimentar in valoare de patru milioane de euro.

Pe langa premiile standard prezentate mai sus, cluburile vor obtine si o cota parte din Market Pool, suma care totalizeaza 292 de milioane de euro. Fiecare echipa va incasa o anumita parte din acest fond in functie de transmisiunile TV si de performanta cluburilor din fiecare tara.

Castigatoarea Champions League va incasa astfel cel putin 81.55 milioane de euro (am calculat trei victorii, doua remize si o infrangere in faza grupelor), plus cota parte din Market Pool. Sezonul trecut, castigatoarea Real Madrid a incasat 31.9 milioane de euro din Market Pool, iar in total a obtinut 87.1 milioane de euro. Astfel, este de asteptat ca anul acesta premiul total sa-l depaseasca pe cel de anul trecut, avand in vedere ca au fost marite recompensele.

In jurul competitiilor de top se invart sume tot mai mari, de la an la an, interesul microbistilor fiind practic cel care alimenteaza intregul domeniu. Fie ca alegem sa urmarim meciurile la TV sau chiar sa pariem pe evenimentele in desfasurare cu un bonus pariuri, facem parte din fenomen, iar ascensiunea acestuia nu poate decat sa ne bucure.