Citroen are o imagine îmbunătățită, dar nu şi Peugeot şi Renault. Din Franţa în Polonia şi din Germania în Brazilia, un lucru este clar: imaginea constructorilor auto francezi continuă să fie mediocră. Este constatarea tristă a ultimei baze de date a grupului de presă german Motorpresse, care are circa 183.000 cititori în 16 ţări, pe care le-a accesat La Tribune.
Partea pozitivă este că Citroen câştigă 4% într-un an în rândul utilizatorilor mărcii în Franţa, care au răspuns la rubrica ‘Îmi place marca’. În privinţa fiabilităţii, Citroen creşte cu 8%, iar la calitatea finisajului cu 6%. Imaginea este mai bună îndeosebi la versiunile C4 şi C5. Citroen este de altfel marca cea mai apreciată de francezi. Ea înregistrează progrese şi în Germania, chiar dacă mai modeste. Celelalte două mărci din Hexagon înregistrează şi ele o oarecare creştere în Franţa, anulată însă de o degradare a imaginii în Germania.
În privinţa criteriilor esenţiale de fiabilitate şi calitate a finisării, rezultatele sunt şi ele medii. Numai 32% dintre posesorii de Citroen din Franţa asociază spontan sintagma ‘fiabilitate mare’ cu marca lor. Situaţia este şi mai proastă la Renault (28%) şi Peugeot (24%). În clasamentul final al imaginii despre fiabilitate, care cuprinde 22 de mărci, Citroen se află pe a 13-a poziţie, Renault, pe a 15-a, Peugeot, pe a 18-a. Este de remarcat totuşi performanţa mărcii româneşti Dacia (filială low-cost a Renault), care ocupă locul al 8-lea. Simplitatea şi costurile de fabricaţie o plasează pe acest loc. În ceea ce priveşte calitatea finisajelor, mărcile franceze stau chiar mai rău, inclusiv Dacia.
În afara Franţei, situaţia este uneori dezastruoasă, cu excepţia Spaniei şi Chinei, unde Citroen este considerată în regulă în privinţa fiabilităţii, dar nu şi Peugeot. În Germania, Citroen ocupă locul al 26-lea din 33 la fiabilitatea maşinilor, Peugeot, al 29-lea, după Fiat, iar Renault, poziţia a 32-a. În ţări atât de diferite ca Polonia şi Brazilia, cele trei mărci franceze se situează lejer pe ultimele locuri, cu scoruri jenante. Prin urmare, specialiştii auto din Hexagon mai au mult de muncit, încheie La Tribune.