Gucci și-a inaugurat primul magazin mono-brand, la fel și Alfred Dunhill, Valentino și Ermanno Scervino. De asemenea, Max Mara a anunțat relocarea magazinului mono-brand într-un loc de trei ori mai spațios, în timp ce Gerarrd Darel și-a deschis cel de-al doilea magazin, în incinta unui mall. Britanicii de la Burberry au semnat un acord de franciză pentru primul lor magazin în România, unitate ce urmează a fi inaugurată în martie 2012, în același timp, germanii de la Escada au anunțat că vor reveni în România după cinci ani de absență.
Cam așa a defilat segmentul de lux în 2011, într-o țară încă măcinată de criza economică. Potrivit  unei analize realizate de CPP Luxury Industry Management Consultants, peste 20% dintre consumatorii au dispărut din baza de date ale brandurilor de lux, din cauza puterii de cumpărare care a scăzut. ”Chiar și așa, inaugurările de magazine demonstrează un singur lucru: disponibilitatea de cash pentru francizați.

În contrast cu sectorul de fashion, restul segmentului de lux a stagnat în 2011, cu ușoare creșteri pe segmentul de mașini, parfumerie scumpă și spa”, se arată în analiza CPP, menționându-se că, din cauza pieței gri, în special a importurilor făcute de dealeri neautorizați, respectiv din cauza segmentului de produse contrafăcute, sectorul ceasurilor și-a continuat performanța slabă, mulți dintre retailerii oficiali fiind forțați să taie din stocuri sau să se bazeze pe importuri efectuate în urma unor comenzi ferme.

Deși investițiile în aur au fost atractive, vânzările de bijuterii de lux ale brandurilor internaționale au stagnat în 2011, cei mai mulți doritori preferând brandurile Boucheron, Damiani, Bulgari și Cartier. ”Românii înstăriți continuă să cumpere bijuterii scumpe din străinătate, în special din Franța, Marea Britanie și Elveția. Prețuri mari, colecții limitate și lipsa clienților experimentați au fost, de asemenea, în detrimentul vânzărilor locale”, conchide Oliver Petcu, manager CPP.