Pe viitor, hipermarketurile Real din Europa Centrală şi de Est vor funcţiona sub marca Auchan. Tranzacția dintre Auchan și nemții de la Metro Group necesită obţinerea aprobării din partea autorităţilor competente ale concurenţei din fiecare ţară vizată şi va fi finalizată, sub această rezervă, în 2013.

Concret, Auchan a cumpărat 91 de hipermarketuri Real din Polonia, Rusia, România şi Ucraina, plus 13 galerii comerciale (în Rusia şi România).

În aceste patru ţări, Real a realizat o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fără taxe în 2011, şi are 20 000 de angajaţi. Auchan, la rândul său, numără 98 de hipermarketuri şi peste 65 000 de colaboratori în aceste  ţări.

În România, grupul german deţine 32 de magazine Metro Cash&Carry şi 24 de hipermarketuri Real. Anul trecut, vânzările Metro în România au scăzut cu aproximativ 8%, la 1,68 miliarde euro, de la 1,83 miliarde euro în 2010. Divizia Cash & Carry a înregistrat o scădere de la 1,13 miliarde euro la 1,06 miliarde euro, iar vânzările Real au coborât de la 694 milioane euro la 627 milioane euro.La nivelul Europei de Est, Real a înregistrat în primul semestru al acestui an vânzări de 1,4 miliarde euro, în scădere uşoară faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut.

Auchan deţine 10 hipermarketuri în România.

Vianney Mulliez, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Auchan, consideră că
„prin această achiziţie Auchan foloseşte oportunitatea de a-şi echilibra prezenţa în Europa Centrală şi de Est, în raport cu celelalte două zone de dezvoltare prioritare care sunt Europa Occidentală şi Asia.”

„În Auchan, am găsit cumpărătorul cel mai potrivit pentru preluarea activităţilor Real în Europa Centrală şi de Est: Auchan oferă bune perspective de dezvoltare colaboratorilor şi activităţilor Real Eastern Europe”, precizează Olaf Koch, Preşedintele Comitetului de Direcţiune Metro AG.

Al 12-lea grup de distribuţie din lume, Grupul Auchan este prezent în 12 ţări şi are 269 000 colaboratori. Este organizat pe 5 mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate şi 23 în mandate de gestiune, asociate şi în franciză), supermarketuri (767 integrate şi 1665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), banca (Oney Banca Accord) şi e-commerce, cărora li se adaugă alte activităţi şi direcţii de creştere.

În 2011, cifra de afaceri a Grupului a fost de 44,4 miliarde euro fără taxe, din care 55% a fost realizată în afara Franţei.

Real, parte a Metro Group, operează 316 hipermarketuri în Germania, plus 110 –  în Polonia, România, Rusia, Ucraina şi Turcia. În anul fiscal 2011, compania care avea circa 70.000 angajaţi a înregistrat o cifră de afaceri de 11,2 miliarde euro.