Numărul clienţilor Provident a crescut anul trecut aşa cum a făcut-o în fiecare an de la apariţia companiei în România. La finele anului trecut, firma britanică avea aproximativ 250.000 de clienţi şi acordase credite de peste 101 milioane de euro, record anual absolut.
În acest moment, Provident are peste 650 de angajaţi şi 3.500 de agenţi colaboratori fiind prezenţi în 50 de oraşe ale ţării. Împrumuturile acordate de compania britanică sunt unice în România.
Practic solicitarea de credit şi analiza clientului se fac la telefon cu ajutorul unui agent independent care se ocupă de zona unde locuieşte solicitantul. Procedura nu durează mai mult de 15 minute iar condiţiile de eligibilitate sunt minimale. Documentele necesare se rezumă la o adeverinţă de salariu, o dovadă că solicitantul are un domiciliu stabil şi copia după buletin.
Creditele pornesc de la o valoare minimă de 1.000 de lei şi pot ajunge la 4.000 de lei în cazul clienţilor cu un istoric “ curat” în relaţia cu Provident. Costurile creditului sunt calculate sub forma unui commision fix iar ratele sunt plătite săptămânal. Perioada maximă de acordare ajunge la 52 de săptămâni. Costurile sunt cu mult mai mari decât la bănci. De exemplu, la 1.000 de lei contractaţi ar trebui să plătiţi săptămânal aproximativ 30 de lei pe 46 de săptămâni ceea ce ar genera o sumă totală de returnat  de lei. Totuşi, potrivit reprezenanţilor companiei, cei mai mulţi clienţi aleg să returneze împrumutul după mai puţin de 10 săptămâni ceea ce îi reduce substanţial costurile.