Probleme mari pentru gigantul Carrefour. Cei de la Autoritatea pentru Protecția Consumatorului au găsit mai multe nereguli la aceste magazine și au luat decizii radicale. S-a propus închiderea a două dintre acestea.

Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea temporară, pe o perioadă de până la 6 luni, a două magazine din reţeaua Carrefour în urma controalelor efectuate în 24 octombrie.

Potrivit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), au fost verificate 14 magazine aparţinând retailerului, iar pentru abaterile constatate au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 lei şi 3 avertismente.

De asemenea, comisarii ANPC au dispus retragerea temporară de la comercializare a unei cantităţi de 209 kilograme de produse alimentare în valoare de 3798 lei, retragerea definitivă de la comercializare a 1423 kg produse alimentare în valoare de 28.875 lei şi oprirea temporară a prestării serviciilor din raionul gastronomie pentru 2 magazine.

După aceste descinderi, reprezentanții Carrefour au decis să ia măsuri radicale. ”

În ziua de 24 octombrie, 14 magazine Carrefour din București și din țară au fost supuse unor controale realizate de inspectorii ANPC. În urma verificărilor din teren, au fost identificate anumite aspecte de neconformitate punctuale, diverse ca scală și impact. A urmat un proces de dialog cu autoritățile, pentru a definitiva un plan de măsuri pentru prevenție sau remediere, conform legii.

Unele dintre măsurile solicitate au fost în linie cu programele deja angajate pentru modernizarea magazinelor Carrefour, incluzând tranziția către etichete electronice (pentru a elimina posibilitatea diferențelor de preț), upgrade-ul progresiv al echipamentelor din raioanele de gastronomie sau pește, îmbunătățirea trasabilității produselor proaspete de la producător la raft. În anumite cazuri, am agreat accelerarea modernizării raioanelor, motiv pentru care unele ar putea fi indisponibile temporar în perioada următoare.

Tratam extrem de serios orice problemă referitoare la standardele sanitare și de calitate. În acest sens, am aprecia să nu fie aduse în spațiul public informații inexacte, trunchiate sau distorsionate – incluzând titluri despre închiderea magazinelor Carrefour pe termen mediu, înainte ca rapoartele ANPC să fie finalizate sau planul de măsuri să fie agreat. Aceasta deoarece ne găsim într-o situație ingrată, în care nu putem să clarificam diverse aspecte aflate pe agenda publică, deoarece procesele legale nu au fost finalizate.

În acelasi timp, din respect pentru încrederea pe care ne-o acordă deopotrivă producătorii români (care reprezintă peste 90% din oferta noastră de produse proaspete în sezon) și milioane de clienți, vom demara intern începând de astăzi un proces amplu de verificare a condițiilor de păstrare și comercializare a produselor proaspete, în linie cu standardele naționale și europene.

Dorim să îi asigurăm pe clienții noștri că eforturile noastre zilnice sunt pentru a garanta standarde de excelență în calitate și că vom lua toate măsurile necesare pentru că aceștia să își poată face în continuare cumpărăturile din magazinele noastre în deplină siguranță, ca și până acum. Vom reveni cu o comunicare detaliată privind măsurile de prevenție, îmbunătățire sau remediere, pe măsură ce ele vor fi implementate”, anunță Carrefour într-o reacție exclusivă oferită capital.ro.