Numărul magazinelor proprii şi cele partenere ale principalilor operatori de telefonie mobilă de pe piaţa locală s-a micşorat considerabil faţă de anul trecut, iar ierarhia a fost modificată ca urmare a parteneriatului Vodafone-Fonomat. 

Dacă anul trecut Orange, liderul pieţei locale de telecomunicaţii, deţinea cea mai extinsă reţea de distribuţie din România cu 104 magazine proprii şi 1.000 de magazine partenere, anul acesta francezii a pierdut locul întâi în faţa celor de la Vodafone.

Orange are în prezent 98 magazine proprii (Orange shop), 163 de magazine în regim de franciză (Orange store), aproximativ 600 de magazine ale partenerilor (Orange partner) şi 50.000 de puncte de vânzare a cartelelor preplatite. Cel mai mare partener Orange este  Euro GSM care are 118 magazine,  trei în Bucureşti şi  115 în ţară.

Orange a pierdul locul întâi deoarece a refuzat să prelungească contractul cu Fonomat, care până în luna aprilie era cel mai important dealer al său cu 166 de magazine în toată ţara.

Aceste magazine vor fi branduite de luna viitoare cu sigla Vodafone, ca urmare a încheierii unui contract între operatorul numărul doi din ţara noastră şi Fonomat.

Vodafone are cea mai mare reţea de distribuţie

„Magazinele Fonomat se vor alinia standardelor de branding şi distribuţie Vodafone în cel mai scurt timp, urmând să continue să opereze sub numele Fonomat”, potrivit  oficialilor Vodafone.

În prezent, Vodafone România are peste 220 de magazine proprii la care se adaugă 745 de magazine ale partenerilor care comercializează produsele şi serviciile sale. În Bucureşti, Vodafone are 33 de magazine proprii. Odată cu preluarea magazinelor Fonomat, Vodafone devine operatorul cu cea mai mare reţea de distribuţie cu 1.131 de magazine.

Vodafone avea anul trecut 200 de magazine la nivel naţional şi 700 de magazine partenere.

Cosmote a pierdut 100 de magazine faţă de anul trecut. Grecii aveau în 2009  840 de  magazine, iar în prezent numărul acestora este de 740 de magazine în toată ţara, dintre care 17 sunt magazine proprii, iar şase sunt magazine shop-in-shop deschise în cadrul magazinelor Romtelecom. Cel mai mare partener Cosmote este Germanos.

Reţeaua Germanos numără 250 de magazine, în 110 oraşe. Compania a închis, în 2009, zece magazine, deşi estima că reţeaua va fi extinsă până la 285 de unităţi.