Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Când vom merge în Ungaria cu un tren de mare viteză

Autor: | | 0 Comentarii | 1522 Vizualizari

Revista Capital a făcut o radiografie a șantierelor de cale ferată din vestul țării, cele mai aşteptate proiecte de infrastructură feroviară din România. În 2021, trenurile de călători vor putea circula cu viteza de 160 km/oră între Sighișoara și granița cu Ungaria.

Ministerul Transporturilor, prin CFR SA, derulează în prezent patru proiecte pentru modernizarea Coridorului IV feroviar, între Simeria şi frontiera cu Ungaria, lucrări în valoare totală de circa 1,65 miliarde de euro. Sfârşitul acestui an înseamnă şi finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate între Sighişoara şi Simeria.

Pe lângă construcţia unor porţiuni de traseu nou de cale ferată, între Simeria şi Arad, cele mai complexe lucrări pe cele patru secţiuni, în lungime totală de 144 km, sunt cele nouă poduri pentru râul Mureş. În prezent, cele mai avansate lucrări sunt pe secţiunile km 614- Bârzava şi  Bârzava-Ilteu, unde se reabilitează şi modernizează calea ferată pe o lungime totală de circa 70 km. Constructorii derulează lucrări civile în staţii-peroane, pe secţiunea 2b Bârzava-Ilteu şi încep proiecte de suprastructură pentru redeschiderea staţiei Bârzava Nouă, „două linii în staţia Bârzava Nouă sunt la nivel, la începtul anului 2019, în martie, se montează şina nouă”. „Este notabil faptul că se lucrează la consolidări, au avansat procedurile privind  podurile mari de peste Mureş. Partea de infrastructură este atacată la toate podurile, s-au făcut nişte lucrări provizorii de dirijare a cursului râului Mureş. Au început să foreze la coloane. Sunt nouă poduri mari peste Mureş, două poduri pe fiecare cu excepţia lotului 2c Ilteu-Gurasada unde sunt trei poduri”, ne-au declarat reprezentanţii Ministerului Transporturilor.

În primăvară încep lucrările pentru tuneluri

Odată cu începerea lucrărilor pentru cele nouă poduri peste râul Mureş, constructorii au pregătit proiectele pentru tuneluri. „La tunele încă nu am început să săpăm, probabil că până la finalul acestui an vom avea organizările de şantier şi platformele pentru depozitare. Undeva la începutul anului viitor vom putea începe să săpăm tunelurile. Mai avem de luat un aviz de la Ministerul Apelor şi Pădurilor pentru scoaterea din circuitul forestier. Nu este tunel pe tronsonul  2b Bârzava – Ilteu, pe celelalte tronsoane sunt tuneluri, lungimile acestora variază între 600 şi 700 m”, ne-au explicat reprezentanţii asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, câştigătorii celor două contracte, în valoare de 3,45 miliarde lei, pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava – Ilteu (2b). 

Pe tot ce înseamnă traseu nou constructorii au început lucrări de umpluturi, cele mai multe se fac între km 614 şi Ghioroc, de la frontiera cu Ungaria încoace, totul este decopertat, s-au făcut lucrări la podeţe, partea de apărare de mal, diverse consolidări. Potrivit constructorilor, „aproape toţi cei aproximativ 70 km de cale ferată sunt atacaţi”. „Există anumite difucultăţi pentru traficul feroviar pentru că trebuie corelat totul cu operatorul ungar de cale ferată. Reprezentanţii firmelor de 70 km de cale ferată”, ne-au precizat reprezentanţii asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, câştigătorii celor două contracte, în valoare de 3,45 miliarde lei, pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava – Ilteu(2b). 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.