Pensiile vor fi distribuite ca de obicei în două etape: prin poștă și pe card

Pensiile pe luna iunie. Plata pensiilor din luna iunie 2025 va începe de luni, 2 iunie. În mod tradițional, cei care primesc pensia prin intermediul Poștei Române sunt primii care intră în posesia banilor. Perioada de livrare prin poștaș este cuprinsă între 2 și 13 iunie.

Prima zi este, de regulă, dedicată operațiunilor administrative, astfel că majoritatea pensiilor livrate prin poștă vor începe să ajungă efectiv la beneficiari începând cu 3 iunie.

Pentru pensionarii care au optat pentru încasarea pensiei pe card, viramentele sunt programate pentru data de 12 iunie 2025. Plata electronică este gestionată prin sistemul bancar, iar data poate varia ușor în funcție de banca aleasă.

plic pensie posta romana
SURSA FOTO: Facebook, Poșta Română

Ce trebuie să știe vârstnicii care nu sunt acasă când vine poștașul cu banii de pensie?

Pensionarii care nu sunt găsiți la domiciliu în momentul distribuirii pensiei pot ridica drepturile bănești și documentele de plată de la ghișeele poștale, în termen de două zile lucrătoare de la ultima zi de plată a lunii respective.

Dacă acest termen este depășit, pensiile sunt returnate casei teritoriale de pensii și pot fi solicitate ulterior pentru reordonanțare la plată.

Pentru beneficiarii care primesc pensia în cont bancar, dar care nu sunt găsiți acasă pentru predarea talonului mov, documentul se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs. Taloanele nereclamate în acest interval nu vor mai fi trimise caselor de pensii.

„Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de 2 zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective. În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov vor fi arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora.

După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, se arată în ghidul postat pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice.