Comisia Europeana a acceptat MasterPlanul, dar cu doua variante de implementare a proiectelor

Master Planul General de Transport – documentul strategic ce defineste si prioritizeaza investitiile in infrastructura Romaniei pe urmatorii 15 ani – a fost acceptat in varianta finala de catre Comisia Europeana, informeaza Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Autoritatile amintesc ca  pe 10 Iulie 2015 Comisia Europeana a aprobat Programul Operational Infrastructura Mare (POIM), documentul programatic pentru utilizarea fondurilor europene nerambursabile in perioada 2014-2020 in sectoarele de transport, mediu si energie, si ca aceasta aprobare s-a datorat si elaborarii documentului final al Master Planului General de Transport (MPGT) fata de care Comisia Europeana nu a mai avut comentarii. "De altfel, declaratia doamnei Corina Cretu, Comisar european pe probleme de politica regionala, la festivitatea de semnare a programului a consfintit acceptul Comisiei Europene pentru Master Planul General de Transport", noteaza MT.
Potrivit noului ministru, Iulian Matache,  lipsa unei stabilitati strategice si a unei prioritizari clare a investitiilor in trecut au dus la rezultate care nu au fost multumitoare si "multe resurse si oportunitati au fost pierdute datorita nerealizarii complete sau realizarii la calitate inferioara a infrastructurii si serviciilor de transport".

[ VARIANTA FINALA A MASTER PLANULUI poate fi descarcata de pe site-ul Ministerului Transporturilor (mai multe documente) ]

 

mai multe detalii, AICI