Comisia de privatizare a companiei CFR Marfă este formată din Cristian Ghibu, secretar  de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Bogdan Găurean, consilier în cadrul Ministerului Transporturilor şi fost şef al Registrului Comerţului, Florin Tomescu, reprezentant din cadrul departamentului juridic al Ministerului, Dana Galben, reprezentant din cadrul direcţiei de strategie la Ministerul Transporturilor, Marcel Boloş, de la direcţia de fonduri a ministerului, Claudiu Dumitrescu din cadrul direcţiei feroviare a ministerului, Cristina Militaru de la direcţia de achiziţii şi licitaţii a ministerului, Viorel Lisaru de la MapN şi Ioan Răceu de la Ministerul Finanţelor Publice, potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu.
Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
Pe de altă parte, ministrul a anunțat recent că autorităţile române au acordurile de principiu din partea instituţiilor financiare internaţionale şi a Comisiei Europene pentru ştergerea datoriilor CFR Marfă către statul român, a căror valoare este de circa 1,5 miliarde de lei, mult mai mare decât cea a activelor societăţii. Oficialul a explicat că, după anularea datoriilor, va putea fi ridicat sechestrul asigurator al ANAF pus pe activele CFR Marfă, iar apoi o parte din acestea vor fi trecute la CFR SA.
„Sechestrul a fost pus pe clădiri, terenuri, dană, feriboturi, pe active, în general. Vom transfera pe CFR SA ce este important“, a explicat Fenechiu. Referindu-se la ideea conform căreia CFR Marfă ar putea ajunge „la fier vechi“, Fenechiu a subliniat că „nimeni nu este nebun să plătească 400 de milioane de euro ca să încaseze din vânzarea la fier vechi 100 de milioane de euro“. Acesta a explicat că un vagon are 13 tone, iar preţul obţinut pe o tonă de fier vechi este de circa 200 de euro. În condiţiile în care CFR Marfă are aproximativ 40.000 de vagoane, din care 25.000 funcţionale, nu se pot obţine din vânzarea de fier vechi mai mulţi bani decât ar costa compania.