În orice dicționar cuvântul „lux” este explicat prin „nivel de viață excesiv de costisitor”. La rândul său, cuvântul „costisitor” are legătură cu prețurile mari și produsele sumpe. Prin urmare, orice persoană care dorește să acceadă în lumea luxului trebuie să aibă bani, mulți bani. Conform The Wealth Report 2015, numărul de persoane ultrabogate (UHNWI) a atins deja, la nivel mondial, cota 172.850. Mai exact, acest număr reflectă persoanele care își pot permite să investescă peste 30 de milioane de dolari fără să clipească. Același raport ne indică și faptul că averea totală a acestei elite a bogaților lumii a urcat până la 20,8 mii de miliarde de dolari. Și încă mai crește.
Acești UHNWI (Ultra High Net Worth Individual) sunt interesați, pe lângă investițiile în proiecte rezidențiale și clădiri de birouri, în achiziționarea unor bunuri unice care să le sublinieze apartenența la o clasă socială de top. Iar principalele ținte sunt mașinile clasice, bijuteriile, arta și cultura. Realizatorii The Wealth Report susțin că perspectivele generale în privința cheltuielilor pentru produse de lux sunt pozitive. 

(…)

Citiți mai multe detalii în Suplimentul LUXURY distribuit în această săptămână împreună cu revista Capital