”Autostrada Transilvania va merge mai departe, chiar dacă finanţarea va fi numai de la bugetul de stat şi în condiţiile în care banii, cu prioritate, în 2011, se duc pe cofinanţarea proiectelor europene. Asta nu înseamnă că nu vom merge şi cu Bechtel mai departe. În acest moment, căutăm surse alternative de finanţare a proiectului, astfel încât lucrările să poată fi continuate şi îi asigur şi pe cei de la Cluj şi pe cei de la Oradea că vor avea veşti bune cu privire la Bechtel”, a declarat, sâmbătă, premierul Emil Boc, prezent la Cluj, la conferinţa judeţeană a PDL, care îşi alege o nouă conducere.
În ceea ce priveşte direcţia în care se vor continua lucrările, premierul a spus că şi aceasta urmează a fi discutată cu reprezentanţii companiei americane care construieşte autostrada, dar există trei posibilităţi şi, cel mai probabil, şantierul va fi atacat în zona Gilău-Mihăieşti, pentru a degreva Clujul şi de traficul greu care se îndreaptă spre judeţul Sălaj.
”Din punct de vedere logistic sau funcţional, tronsonul Gilău-Mihăieşti ar fi extrem de util clujenilor, pentru a scoate traficul greu şi de pe ruta Zalău şi probabil pe această zonă vom începe, dar şi zona Suplacu de Barcău o avem în vedere, pentru că acolo sunt lucrări în fază avansată, şi măcar începerea proiectării tronsonului de la Târgu Mureş la Câmpia Turzii”, a spus premierul.
În ceea ce priveşte exproprierea, procedurile sunt foarte avansate pe zona Gilău-Mihăieşti, pe care s-a realizat şi proiectarea, în timp ce pentru tronsonul Târgu Mureş-Câmpia Turzii, aceasta nu s-a făcut.
Emil Boc a subliniat însă că decizia legată de continuarea lucrărilor la autostrada A3 nu este uşor de luat din cauza resurselor financiare care sunt puţine, iar numărul proiectelor mare.
”Pentru că în afară de Coridoul IV, care este finanţat din fonduri europene, toate celelalte lucrări sunt pe buget şi atunci trebuie să găseşti o prioritizare pe întreaga ţară”, a mai spus Boc.
Sursa: Agerpres