Şeful Guvernului a spus că în acest moment se demonstrează faptul că Ministerul Transporturilor este aşa cum a promis, un minister al faptelor şi că lucrările de autostradă pe care le-a promis exact în termenul stabilit se pun în practică.

Emil Boc a ţinut să o felicite pe Anca Boagiu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, prezentă de asemenea în judeţul Hunedoara „pentru că a reuşit să salveze practic 108 milioane de euro, bani europeni din programul ISPA”.

”Pe această cale am salvat ca aceşti bani să fie puşi de la bugetul de stat pentru că oricum în acest proiect încă 69 de milioane de euro vin de la bugetul de stat. Dacă nu se salva programul ISPA, riscam să punem acei bani tot de la bugetul de stat. Deci pentru asta trebuie apreciat efortul ministrului şi al ministerului”, a afirmat premierul.

Şeful Executivului, prezent pe şantier, a urcat în cabina unui excavator de unde, îndrumat de un specialist, a luat o cupă cu pământ, pe care a descărcat-o într-un camion.
Proiectul este reprezentat de construcţia variantei de ocolire tip „Greenfield” în jurul oraşelor Deva şi Orăştie.

Valoarea contractului construcţiei variantei de ocolire Deva-Orăştie la standard de autostradă este de aproape 178 de milioane de euro, fără TVA, din care contribuţia acordată de Comisia Europeană, prin Facilitatea ex-ISPA, este de aproximativ 109 milioane de euro, fără TVA, iar cea a Guvernului României este de peste 69 de milioane de euro, fără TVA.

Antreprenorul lucrării este Asocierea Strabag AG-Strabag SRL-Straco Grup SRL.

Cei 32,5 kilometri ai Variantei de Ocolire, proiectaţi la standard de autostradă, vor avea două benzi pe sens, având în profil transversal patru benzi de circulaţie, două benzi de staţionare de urgenţă şi o zonă mediană. Vor fi construite 21 de poduri şi pasaje pe sau peste autostradă, cu o deschidere minimă de 24 de metri, exceptând podul peste râul Mureş (720 de metri).

Secţiunea 1 Simeria-Orăştie (17,7 kilometri) are termen de finalizare august 2012, iar secţiunea Deva-Simeria (14,8 kilometri), februarie 2013. Varianta de ocolire va asigura continuitatea sistemului european de transport pentru traficul rutier pe Coridorul transeuropean IV (Nădlac-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa).
Sursa: Agerpres