Pe 12 noiembrie au inaugurat kosovarii cei mai noi 38 de kilometri de autostradă dintre Morine, localitate situată la granița cu Albania, și Suhareka. Americanii au reușit în Kosovo ceea ce nu au putut în România: să se încadreze în costuri și să lucreze într-un ritm amețitor. Lucrările au început în aprilie 2010.
Întreaga autostradă care va ajunge până la Pristina, capitala micului stat proaspăt recunoscut de comunitatea internațională, va avea o lungime de 102 kilometri și trebuie să fie gata în 2013, însă la cum evoluează lucrurile s-ar putea ca pe aceasta să se poată circula încă din 2012.
Valoarea întregului proiect se ridică la circa 700 de milioane de euro. În Kosovo americanii lucrează cu un cost de 6,86 milioane de euro pe kilometru, în timp ce la noi s-a plătit pe un kilometru din Autostrada Transilvania și 14 milioane de euro.
Bechtel este cea mai mare companie de construcții din Statele Unite. În România americanii ar fi trebuit să construiască pentru 2,2 miliarde de euro 415 kilometri de autostradă dintre Brașov și Borș.
În vara acestui an, în urma discuțiilor purtate cu Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a fost modificat contractul, iar americanii vor mai lucra doar pe cele două tronsoane deja începute, Câmpia Turzii- Gilău şi Suplacu de Barcău- Borş, care ar urma să fie finalizate în 2013, cu trei ani mai târziu faţă de ce termenul prevăzut în contractul iniţial.
Bechtel a încasat până acum de la statul român peste 1,2 miliarde de euro și a finalizat doar 54 de kilometri, alți 18 urmând a fi dați în folosință în vara anului viitor.