Veniturile nete ale statiei Pro TV s-au ridicat in perioada amintita la 32.553.000 dolari, cu 17% mai mici decat in anul 2000 (39.591.000 dolari) si cu 19% mai mici decat cele inregistrate in anul 1999 (40.627.000 dolari). EBITDA, indicatorul ce reprezinta veniturile realizate inainte de deducerea taxelor, dobanzilor si amortizarilor, a inregistrat o valoare negativa de 2,007 milioane dolari. EBITDA este un indicator folosit pentru masurarea performantelor de operare ale unei statii TV. Toate statiile pe care le detine compania CME au inregistrat valori pozitive ale indicatorului EBIDTA, cu exceptia Pro TV. In anul 2000, EBITDA Pro TV a avut o valoare pozitiva de 1,564 milioane dolari. In 2001, CME si-a redus pierderile operationale cu 41%, de la 37,5 milioane dolari la sfarsitul anului 2000 la 22,1 milioane dolari la sfarsitul anului trecut.

CNA cere eliminarea expresiei „Curentul ma-sii!” din spotul Bucegi
Consiliul National al Audiovizualului (CNA) apreciaza ca „folosirea unei expresii triviale in clipul publicitar care promoveaza berea Bucegi depaseste limitele unei minime decente” si se abate de la normele obligatorii pentru publicitate. In acest context, CNA a solicitat saptamana trecuta, printr-un comunicat, posturilor de televiziune care au difuzat acest spot sa ia „masurile necesare pentru intrarea in legalitate.” Expresia triviala remarcata de CNA in spotul pentru marca de bere Bucegi este „Curentul ma-tii!” (injuratura scapata de personajele care urmareau un meci de fotbal la televizor, „pe vremea impuscatului” – facem aceasta precizare pentru ca telespectatorii-cititori sa inteleaga / sa-si aminteasca spotul). CNA a cerut eliminarea expresiei „triviale” din spot. Agentia de publicitate Leo Burnett Romania, autoarea clipului din campania Bucegi, s-a abtinut de la orice comentariu.

Leo Burnett face armata la marina cu Tide
Noul spot TV la detergentul Tide, intitulat „Marinarul”, a fost creat de agentia de publicitate Leo Burnett Romania (cea care a refuzat sa comenteze sugestia CNA de a elimina „o injuratura”- vezi stirea de mai sus). Filmarile au fost facute de echipa regizorului Radu Munteanu si a operatorului Tudor Lucaci sub „acoperisul” casei de productie Castel Film. Echipa lui Leo Burnett a fost alcatuita din Bogdan Naumovici – Creative Director, Daniel Toma – Art Director, Carmen Calugareanu – Copywriter si Laura Georgescu – Audio/Video Production Manager.

Eltrix a adus echipamente de imprimare serigrafica de un milion USD
Compania de productie publicitara Eltrix a achizitionat recent un sistem complex de imprimare serigrafica de mari dimensiuni, unic in Romania. Sistemul asigura o viteza foarte mare de realizare a afiselor de mari dimensiuni pentru piata de publicitate exterioara (panotaj): demararea productiei in 24 de ore de la primirea informatiei digitale. In tot acest timp, beneficiarul lucrarii poate opera in documentul digital modificari de ultima ora. Pana acum, afisele erau produse prin imprimare serigrafica in afara tarii. Investitia firmei Eltrix se ridica la un milion de dolari.