Radu Cristian pleaca de la Astral Telecom
La mijlocul lunii trecute, Radu Cristian a declarat pentru Media Expres (un newsletter lunar editat de Media Manager) ca in urmatoarea perioada va parasi functia de director general al companiei Astral Telecom. Acesta nu a precizat motivele si nici daca va continua sa lucreze in industria comunicatiilor. Revenind ulterior asupra acestor declaratii, Radu Cristian a adaugat ca isi va deschide propria firma de consultanta in domeniul comunicatiilor. Operatiunile curente al companiei sunt conduse de Aurel Costea. Radu Cristian este unul dintre „batranii” industriei de cablu din Romania. De la infiintarea firmei Astral, in noiembrie 1993, el a detinut functia de director tehnic, iar din 1995 a devenit director executiv. Dupa implicarea AIG New Europe Fund in actionariatul firmei Astral, aceasta a devenit Astral Telecom.

Caraiman si-a dublat vanzarile
Campania publicitara la berea Caraiman -, „Berea frate cu romanul” – a starnit numeroase comentarii contradictorii in piata publicitara. In soapta sau cu voce tare s-au facut ironii, bascalie, mistouri – cum se spune. Altii au apreciat-o ca pe o campanie iesita din comun. L-am intrebat pe Mihai Ghyka, Marketing Director Interbrew Romania, ce efecte a avut aceasta promovare. „In urma campaniei am remarcat o dublare a vanzarilor, ne-a raspuns directorul de marketing. Date post campanie vor putea fi furnizate in urma unui studiu cantitativ. Deocamdata, suntem multumiti de faptul ca impreuna cu cei de la agentia de publicitate Headvertising am realizat un spot care iese in evidenta printr-o abordare creativa, care nu te lasa indiferent. Creativii de la Headvertising au gasit sloganul potrivit marcii noastre.” Obiectivele campaniei au fost: comunicarea unei identitati clare – Caraiman este o bere autentic romaneasca – realizarea unui spot publicitar diferit, care sa „sparga” calupul publicitar si cresterea vanzarilor.

McCann-Erickson face campania „Romanii il omagiaza pe Brancusi”
Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Transporturilor, Tarom, Ministerul Culturii si, nu in ultimul rand, grupul de comunicare McCann-Erickson au lansat campania internationala „Romanii il omagiaza pe Brancusi”. Principalul obiectiv este constientizarea in mediile internationale a originii romane a sculptorului Constantin Brancusi si mai cu seama a promovarii operelor sale realizate la Targu Jiu. O idee originala, furnizata de agentia McCann-Erickson, este inscriptionarea imaginii Coloanei Infinitului pe fuselajul aeronavei Boeing 737, apartinand companiei Tarom. Inscriptionarea a costat 9.000 de dolari. Intreaga campanie are un buget de 15.000 de dolari si se va derula pana la sfarsitul acestui an. Cu sprijinul MAE, au fost distribuite la ambasadele si misiunile Romaniei din strainatate peste 3.500 de afise si 3.000 de pliante.

Creativii au un club
La initiativa agentiei de relatii publice Millenim Image&Communication s-a infiintat Ad Club Romania, clubul creativilor din publicitatea romaneasca. Asociatia reuneste publicitari din departamentele de creatie ale agentiilor de publicitate si urmareste sa defineasca, sa sprijine si sa recompenseze afirmarea excelentei in domeniul creatiei publicitare.