Fotografiile cu aparatul în zbor, botezat Y-20, au beneficiat de o atenţie importantă din partea presei.
Având o autonomie de zbor de 4.400 de kilometri şi o sarcină maximă de 66 de tone, acest aparat de transport de trupe şi de marfă ‘consolidează capacitatea de proiecţie’ a armatei chineze în lume, a comentat într-un editorial cotidianul Global Times.
‘Dacă este să o comparăm cu puterile militare avansate, China este pe cale să îşi reducă întârzierea’, a subliniat jurnalul cunoscut pentru naţionalismul său, amintind că, în vederea atingerii acestui obiectiv, Beijingul va avea nevoie de încă cel puţin zece ani, conform celor mai optimiste estimări.
Y-20, care este dotat cu patru motoare de concepţie rusească, este mai puţin sofisticat decât rivalul său american C-17 Globemaster III, cel mai recent din gama militară a celor de la Boeing, a recunoscut, pe de altă parte, China Daily.
Acest prim zbor al avionului Y-20 intervine în contextul unor puternice tensiuni teritoriale în Marea Chinei de Est cu Japonia, alimentate de decizia părţii nipone de a naţionaliza în septembrie un mic arhipelag revendicat de cei doi giganţi asiatici, dar şi de Taiwan. În aceeaşi lună, China a introdus în serviciul activ al armatei sale primul portavion, căruia i-a încredinţat misiunea de a ‘apăra suveranitatea naţională’. China susţine că se înarmează doar pentru a se apăra, fără a avea ambiţii hegemonice, notează AFP.
Sursa: Agerpres