Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Avem primari, să le dăm idei: tramvai îngropat=metrou

Autor: | | 3 Comentarii | 1231 Vizualizari

Am mai scris că la o călătorie medie de 30 de minute cu mașina, întârzierile din trafic îi fac pe bucureștenii să piardă 4 zile de concediu sau 13 de muncă ori de somn într-un an. Bucureștiul e întrecut doar de Istanbul, Mexico, Moscova și St. Petersburg.

 Dar o astfel de informaţie e demnă de o analiză amănunţită. Pentru că, deşi Bucureştiul are doar un sfert din populaţia Londrei, pe Dâmboviţa, densitatea locuitorilor e dublă decât pe Tamisa. Bucureştiul e a şasea metropolă europeană după numărul locuitorilor săi. Pe prima poziţie în UE se plasează Londra (8,3 milioane locuitori), urmată, la mare distanţă, de Berlin (3,4), Madrid (3,2), Roma (2,7), Paris (2,2), Bucureşti (1,9). Și totuşi, deşi Bucurestiul e doar a şasea metropolă europeană şi are doar un sfert din populaţia city-ului de pe Tamisa, cetăţenii „micului Paris“ sunt de două ori mai înghesuiţi. În vreme ce Londra are o densitate a populaţiei de 5.285 de locuitori pe kilometrul pătrat, la Bucureşti densitatea e de 8.260. Asta pentru că pe când londonezii locuiesc pe 1.572 kmp, bucureştenii se calcă pe picioare pe doar 228. De regulă, oraşe cu astfel de întindere precum Frankfurt, Breslau, Stuttgart sau Dortmund din Germania ori Genova din Italia au o treime din populaţia Bucurestiului şi spaţiul care le prisoseşte e ocupat de parcuri, stadioane, stranduri, muzee etc. E bine totusi să ne exprimăm cu precizie. Chiar dacă populaţia Bucureştiului e de două ori mai densă decât cea a Londrei, Berlinului sau Madridului şi de patru ori decât cea a Romei, totuşi Parisul e cea mai înţesată capitală europeană (21.000 locuitori/kmp). Dar chiar dacă are un număr triplu de locuitori pe kilometrul pătrat, marele Paris creează senzaţia, în comparaţie cu cel mic, că e ceva mai fluid. De ce? Pentru că Parisul are metrou cu staţii a căror distanţă dintre ele se măsoară în sute de metri, nu în kilometri, şi RER. Ele sunt cele care au scos din uz, începînd cu 1938, tramvaiul.

În Bucureşti - un oraş dominat de blocuri cu zece etaje – nu e discuţie legată de trafic în care să nu se pomenească de necesitatea de a goli prima bandă de pe bulevarde ocupată de maşinile parcate.Surprinzător, însă, nimeni nu vorbeşte de faptul că nu doar aceea ar trebui eliberată, ci şi ultima bandă, acolo pe unde circulă tramvaiul. Iar soluţia de a face ca tramvaiele să meargă pe sub pământ, nu constituie singura variantă de fluidizare a traficului, pentru că ele pot circula şi pe sus, precum metroul newyorkez. Tramvaiul 41, cunoscut şi sub numele de metroul uşor, a fost considerat o mare realizare când i-a fost îngrădit traseul. Dar, ia gândiţi-vă!, dacă ar circula pe deasupra solului, nu s-ar câştiga o bandă de circulaţie?! Tramvaiele sunt potrivite pentru localităţi de 300.000 de locuitori precum Iaşi sau Timişoara, şi nici chiar în oraşele germane cu o densitate de până la 4.000 de locuitori/kmp nu constituie o problemă. Altfel stau, însă, lucrurile în al patrulea oras ca densitate a populaţiei din UE, dar care nu are căile de acces proiectate pentru aglomerări rezidenţiale atât de mari. Sunt multe blocuri, drumurile-s prea puţin late pentru câte imobile s-au construit, în aşa fel încât e mai mare înghesuială decât în vestitele oraşe italiene cu străzi înguste. În plus, spre deosebire de Paris, la Bucureşti mai e si risc seismic!

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Editoriale

24 septembrie 2018

Un sfârșit e un început

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.