Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, prezent astăzi la inaugurarea a 21,5 km de autostradă spre litoralul românesc, a precizat că au fost depuse șapte sau opt oferte, iar prețurile cerute de constructori sunt la jumătate față de cele solicitate de Colas.
În primăvara acestui an, CNADNR a reziliat contractul cu francezii de la Colas, iar în luna iunie a fost lansat o nouă licitație.
Cine a depus ofertele:

1. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL

2. Asocierea Vega 93 SRL – Selina SRL – Arcada Company SA – Consitrans SRL

3. Asocierea Astaldi – Max Boegl Cernavoda

4. Asocierea Tehnologica Radion SRL – Lena Engenharia e Construcoes SA – Pro Cons XXI SRL – Via Design SRL

5. Monteadriano Engenharia e Construcao SA

6. Asocierea FCC Construccion – Delta ACM

7. Aktor SA

8. Asocierea OHL ZS AS – Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA

 Conform sursei citate, "informarea ofertanţilor cu privire la rezultatul procedurii de atribuire este programată pentru 22august".

Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 kilometri de autostradă, iar valoarea estimată a contractului se ridică la 726,21 milioane de lei (175,6 milioane euro), fără TVA.

Aşadar costul estimat pentru fiecare kilometru este de circa 10,6 milioane euro, cu tot cu TVA. În total, segmentul va costa aproximativ 900 milioane lei (218 milioane euro), cu TVA inclus.

Proiectarea va dura trei luni, execuţia 12 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie, potrivit unui comunicat al CNADNR.
Finanţarea proiectului va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat.
Francezii de la Colas, care trebuiau inițial să construiască tronsonul, aveau contract încheiat în 2009 în valoare de 151 milioane euro.

Înlocuitori pentru francezii de la Colas

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reziliat, în aprilie, contractul încheiat cu firma franceză Colas, deoarece compania nu a finalizat proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 kilometri şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, inclusiv autorizaţia de construire, însă a solicitat costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu 24 de luni.

Totodată, pe sectorul de 5,5 kilometri, aflat în execuţie, lucrările au fost începute cu întârziere în vara anului 2010, iar din luna octombrie 2010, execuţia lucrărilor la podeţe şi structuri a fost oprită de Inspectoratul de Stat în Construcţii, ca urmare a nerespectării de către antreprenor, în calitatea sa de proiectant, a prevederilor Legii 10/1995 privind calitatea în construcţii, potrivit Agerpres.

Compania franceză, care avea contract pentru execuţia tronsonului Cernavodă – Medgidia semnat din 2009, în valoare de 151 milioane euro pentru cei 20,3 kilometri de autostradă, a solicitat costuri suplimentare de 16 milioane euro, în condiţiile în care evaluarea arată că noul aliniament costă cu 5 milioane euro mai puţin.

Autostrada Bucureşti – Constanţa reprezintă unul dintre cele mai îndelungate proiecte de autostradă din istorie.

Proiectul autostrăzii, început în anii ’80, întrerupt în diferite etape şi apoi continuat, a avut diverse date de dare în folosinţă, 2006, apoi 2007, 2008, iar ultimul termen era 2011.

În aprilie, când a fost reziliat contractul cu Colas, ministrul Transporturilor Anca Boagiu a declarat că speră ca în august să fie semnat contractul cu viitorul constructor, aşa încât lucrările să fie demarate la finele acestui an.