Piaţa de business coaching din România, prin care un antreprenor se poate dezvolta personal şi profesional, valorează, în prezent, aproximativ 30 de milioane de euro, notează Agerpres. Potrivit experţilor, cele mai multe solicitări cu astfel de pregătire în afaceri au provenit, în ultimul an, din domeniile IT&C, Retail, FMCG, ospitalitate şi manufacturing. Preţul unei şedinţe de „antrenament” în business variază între 150 şi 500 de euro, în funcţie de complexitatea problemei. Valoarea pieţei de business coaching din România nu este încă una bine dezvoltată. Prin comparaţie, afacerea din acest domeniu a urcat în Statele Unite, anul trecut, la aproape un miliard de dolari.

„Un coach de business trebuie să aibă mai multe „în tolbă’: în primul rând experienţa să fi condus o firmă, o echipă, să fi trecut prin diverse roluri, departamente, să ştie să se uite pe un raport anual de firmă, de exemplu, şi să înţeleagă cu ce se confruntă aceasta. În plus, trebuie să aibă educaţie de business, să aibă educaţie de coaching şi consultanţă, să înţeleagă psihologia individului pentru că, dincolo de deciziile de business, se află un om cu toate experienţele, bucuriile, temerile, succesele, frustrările sale, cu tot ‘bagajul’ său de viaţă”, spune Georgeta Dendrino, expert în coaching de business.

Potrivit Societăţii Române de Coaching, „coaching” se referă la un parteneriat între un coach (antrenor) şi clientul sau, client care doreşte să atingă un obiectiv anume, în sensul evoluţiei sau creşterii performanţei sale, în plan profesional sau individual.