Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

VIDEO Aspark Owl, prima mașină „de stradă” care atinge 100 km/h în mai puțin de două secunde

Autor: | | 0 Comentarii | 820 Vizualizari

Oficialii niponi ai companiei Aspark Co. au anunțat că mașina lor, denumită OWL, a reușit să își îndeplinească scopul prin atingerea a 100 km/h cu plecare de pe loc în mai puțin de două secunde.

Poate vă mai amintiţi că, în toamna anului trecut, Capital prezenta pe scurt în Suplimentul Auto un vehicul spectaculos descoperit printre sutele de exponate ale salonului auto internaţional de la Frankfurt. Dacă pe atunci Aspark OWL impresiona prin design şi cifrele estimative din catalogul de prezentare, dar dezamăgea prin atitudinea ciudată a oficialilor companiei producătoare care au refuzat să ofere informaţii suplimentare despre maşină, în această săptămână am primit pe adresa redacţiei un e-mail care anunţa triumfător că Aspark OWL a atins în teste ţinta impusă de a ajunge de la 0 la 100 km/h în mai puţin de două secunde.

Într-o engleză aproximativă, Agshin Badalbayli, consultant în cadrul departamentului de cercetare-dezvoltare al Aspark Co. LTD, a confirmat că, în timpul ultimului test desfăşurat pe 11 februarie 2018 lângă sediul firmei din prefectura Tochigi, OWL a atins 100 km/h în exact 1,89 secunde. Totodată, oficialul nipon a anunţat că maşina va fi din nou expusă la ediţia din acest an a expoziţiei auto de la Paris care va avea loc în toamnă. Pentru comparaţie, majoritatea supercar-urilor precum Bugatti Chiron, Lamborghini Aventador S, Hennessey Venom GT sau Aston Martin Valkyrie ating 100 km/h în mai mult de 2,5 secunde. În acelaşi timp, cel mai rapid automobil electric prezentat până acum, Rimac Concept One, reuşeşte să ajungă la 100 km/h tot în circa 2,5 secunde.

 

Demarat în 2014 cu scopul de a produce „cea mai rapidă maşină electrică din istorie”, proiectul OWL (Bufniţa) a dat naştere unui bolid a cărui caroserie cântăreşte doar 50 kg, acestea adăugându-se unui tren de rulare de 800 kg. Cu o înălţime de doar 990 mm maşina cu tracţiune integrală este propulsată de un motor electric. Autonomia anunţată este de 150 km.

Deşi nu a fost anunţat încă un preţ exact al bolidului electric, presa niponă vorbeşte despre 470 de milioane de yeni, adică vreo 3,5 milioane de euro.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.